Tuesday, September 30, 2008

Lontong OH Lontong



Yesh...aku tengah melihat mak aku buat lontong. Lontong ni adalah makanan orang jawa, tentu ada yang tak tahu ape itu lontong ni..lontong ni macam nasi impit, macam ketupat dan seangkatan dengannya, cuma beza lontong ni dia di masukkan kedalam bekas daun pisang yang telah di bentuk. Bentuknya seakan2 lemang, cuma bekas dia daun pisang..beras lak beras biasa bukannya beras pulut, setiap tahun lontong adalah makanan yang memang wajib bagi keluarga aku. Rasa lontong ni lagi sedap dan asli serta best la..susah la kalau aku nak bayangkan..lagi2 pekena kuah kacang, ayam masak merah, rendang tok atau apa macam rendang la...janji ada lauk..memang the best..
Gambar ni ad
alah macamana bentuk lontong..masa ni mak aku tengah buat tempahan orang..memang setiap tahun menjadi kegilaan orang ramai yang ingin merasakan lontong buatan mak aku..salah masak lontong jadi lembik dan keras.. aku bukan nak promote utk korang beli lontong mak aku..tapi aku menceritakan perkara yang reality. Tapi kalau korang nak tahu rasa dia...jemput la kerumah erk..nanti aku akan hidangkan semua ni utk korang...tambah lagi kalau aku buat open house..gempak siut!! ada lah kejutan dari aku utk korang semua..hehehehe. InsyaAllah...tahun ni aku akan buat jugak seperti mana aku buat sebelum ni...oklah geng...aku nak tido...sok aku nak operasi bersihkan rumah..ape2 hal inform aku by mail or komen ok..

salam syawal untuk smua...

MrYusSmile



No comments: