Sunday, April 14, 2013

plotter


TERTEKAN KOT...
Adeesssss....!! Hari ini seharian menggodek benda alah ni, dah berjaya pada permulaannya, siap edit bagai.. tibalah masa untuk potong... sekali tu..Zassssssss!!!!! Lari setting.. potong tak ikut line yg di set.


Ok.. korang tahu x apa menda binatang ni? Klau sekali tengok mesti korang ingat ANJING dan TULANG kan..?? sebab aku kata "menatang". Bukan gambar menjadi isu PANAS untuk hari ini, tapi mesin ni, buat gua PANASSSSS aje. Gua tengah study pasal setting mesin ni, OK.. Mesin ni dipanggil "PLOTTER" bukan Harry Potter.. klau Harry Potter x perlulah aku penat2 nak study benda ni, Suh Harry je jampi bagi kerja aku senang dan mudah. Benda ni kegunaannya untuk membuat potongan pada gambar atau lebih simple & mudah faham adalah untuk memotong sticker , tapi sticker punya mesin lain, tapi kira boleh la.. janji faham.
So.. contoh design yg aku buat diatas paper, aku perlu buat potongan pada kawasan2 yg sukar..seperti buat bulatan dan sebagainya, tapi dengan menggunakan mesin ni segala masalah yg aku hadapi selesai dengan jayanya. Permasalahannya sekarang ni ialah.. benda dah set.. tapi bila nak potong dia x potong pada line yg aku dah set.. panas la jugak.. herm.. jadi.. kena la aku study dengan SIFU. tapi entah bila pun x pasti.. tapi memang agak TERTEKAN.. sbb saya nak siapkan kerja pada malam ini jugak.. ada sp2 pakar dalam hal ni? plz....!!!
Orait.. try lagi.. try & error.. hope so semuanya mudah..
cau!

No comments: