Friday, October 2, 2009

EidulFitri di GAZA








Dalam aku sibuk meneliti setiap email yg aku dpt, tersedar aku bahawa kegembiraan yg kita ada ni tidak dapat dikongsi bersama2 saudara seagama kita, kita sibuk bergembira dan meraikan Eidulfitri..tapi saudara kita di Gaza disambut dgn tangisan dan kedukaan serta penderitaan yg amat nista sekali, mungkin kita sedar..tapi kesedaran tu hanya seketika. 

Mereka disambut dengan "Bunga Api yg membunuh"..dihidang dgn daging2 hancur yg dibedil dgn peluru pepandu..berpakaian raya yg bercorakkan DARAH,berhimpun dgn jasad yg terkujur kaku yg segelincirnya adalah kanak2 yg tak berdosa. Begitu beza dgn kita yg serba aman dan selesa..tapi...?? Kita sedar..?? Pikir lah sendiri..sbb aku hanya mengingatkan diri aku sambil aku menyampaikan apa yg aku igatkan kepada saudara2 SeISLAM ku.. Islam pada nama..tapi jahil pada kehidupan. Entah lah..dunia tidak kejam..tetapi manusia yg kejam sesama sendiri..Renungkan..

Ncek YUs - semoga kaum yahudi mendapat tempat paling nista dineraka 
jahanam....kita berdoa'a untuk saudara2 kita di gazza.

3 comments:

idryanie said...

hanya doa dpt kita berikan dr jauh........

UglyPooh said...

hmm...betol. stiap kali smayang.

Unknown said...

muhasabah diri..bersyukur dgn apa yg kita ada kat dunia ni.