Saturday, October 25, 2008

Kira-kira




Hari ni aku jadi akauntan untuk diri aku sendiri. Biasalah…nak closed akaun… Not bad la untuk bulan ni..banyak jugak aku dapat, walaupun tak banyak sangat aku keluar cari customer.. tapi ada gak la lebih.hahaha.. tolak sana tolak sini..takat tu jugak…ada la jugak saving sikit. Kira ok la daripada tak ada langsung. Macam ni la kerja sendiri..kena rajin nak cari market. Penat tu berbaloi sebab free time tu banyak. Aku pun tengah fikir ni..bila la aku nak daftar kementerian kewangan ni.ermm….

Aku nak jumpa kecik dalam masa terdekat ni…aku nak mintak tolong dia sikit sebab aku nak carikan dia market dan aku nak menyinggah setiap company2 dan mana tahu ada company besar berminat nak buat Event or perlukan photographer untuk majlis2 rasmi or tidak rasmi..sambil tu boleh la tarik staff kat sana kalau berminat sewa kitaorang untuk majlis perkahwinan. Tu perancangan aku yang berikutnya untuk aku menambahkan pendapatan aku… lagipun aku nak perkukuhkan statement bank aku, tahukan perancangan aku..?? aku nak buat pinjaman bank sikit untuk projek aku berikutnya.. nak harapkan kawan2 pun tak boleh jugak. Sebab hal duit ni payah siut…melainkan diorang betul2 berminat dan mahukan keuntungan atas angin…huhuhu…

Herm..banyak sebenarnya idea kat kepala otak aku ni…Cuma semuanya perlukan modal yang besar.. aduhaiiii….!! Nak ikutkan nak je rompak bank..hahahaha..bukan rompak..pinjam bank…then dah dapat balik modal g rompak balik, tapi letak balik la dekat tempat asalnya..siap ada nota lagi..”ni duit yang aku pinjam dengan cara merompak..aku dah dapat modal balik aku serahkan kembali duit ini…jangan report polis tau…sian la kat aku ni…”. Hehehe.. kalau boleh la…or aku ada kuasa boleh pergi ke suatu tempat dengan hanya memikirkan tempat yang aku nak tuju…Alah!! Macam cite JUMPER tu…pergh!! Tu lagi best… memang senang2 la aku nak dapatkan duit.. tapi semua tu just angan2 yang takkan aku buat.. takpe la…biar lah lambat asalkan caranya betul…Ape kata survey…??? Ya BETOL……!!!

Blurrr plak malam ni..ingat nak lepak minum dengan budak2.. tapi macam malas plak nak keluar..sejuk!! lepas hujan ni syok tido..tapi aku bukan macam korang lena di ulit mimpi nan indah.. aku payah sikit nak lelapkan mata, sebab selagi aku tak capai ape yang aku nak, aku memang susah gile nak tido…kat otak ni banyak benda nak pikir dan banyak idea yang berlegar2..pergh!!! berputar2 dan berlegar2 ia…huhuhu.. Aku mesti capai sesuatu benda tu sebelum umur aku cecah 30tahun.. sebab aku dah janji dengan diri sendir dan cabar diri..aku mesti Berjaya sebelum umur aku 30tahun. Kalau aku tak Berjaya…aku macam nak merantau je lepas ni…merantau mencari hidup aku yang baru dan bina kerjaya di tempat orang. Entah lah….cedihnyee…

Takpe MrYusSmile tak boleh give up..sebab tu kita perlu sentiasa tersenyum selalu, setiap senyuman ikhlas kita adalah sedekah dan kita tahu setiap sedekah tu ada pengaliran yang baik dalam menjana kehidupan kita dan Allah dah menjanjikan semua ini pada hambanya. Jadi setiap apa yang kita dapat kenalah d jawab dengan SYUKUR dan Alhamdulillah…baru lah berkat semua nya. Dan setiap kerja kita atau perlakuan dimulakan dengan Bismillah dan di akhiri dengan Alhamdulillah…tu semua korang tahu dan aku just nak remind je pada korang. Yang penting hidup ni kena saling ingat mengingati selalu gamaknye.

Aku tak mandi lagi dari petang tadi…lagipun sebab buka tadi…perut penuh. Lagipun tak elok lepas makan mandi..nanti buncit…hahahaha…aku dah la jenis takut buncit…bukan ape…aku tak selesa la kalau buncit…lebih2 lagi kalau tengah duduk buat kerja…adoiyaiii…semacam…penah nak buncit dulu…tau la macam na. tapi sekarang Alhamdulillah…dah maintain balik…yang penting kurangkan makan malam dan rehatkan perut anda dan kurangkan minum air sejuk…walla..!! lepas kahwin nak buncit takpe…sebab dah jadi laki orang…hehehehe…tapi kalau boleh aku nak maintain je lepas kawin… baru la cool….ni pun badan naik sebenarnya…tapi boleh lagi untuk maintain.

Oklah….aku nak mandi dan akan memikirkan antara nak melepak dengan budak2 ke atau aku baca novel or komik or ape2 aje lah yang le buat aku hilang bosan ni. Cau dulu yaaa…permisi….

-MrYusSmile-

No comments: