Saturday, November 29, 2008

TradeMark ku™

Apa macam...?? Ada gaya model x..?? kali ni tema aku oren. Aku memang minat dengan oren kaler sebab kena dengan perwatakan aku dan mood yang ada pada kaler ni memang ceria gile, sesuai dengan jiwa muda aku yang semakin hari di mamah waktu..tapi aku still lagi nampak muda gitu...

Rahsia...?? sentiasa ceria walaupun dugaan datang melanda dan jangan marah2..sabar adalah tunggak kepada awet muda ni..selain senyum dan sentiasa tersenyum..hehehe.

Alhamdulillah..ramai yang memuji cara aku sekarang ni, cool sentiasa.. Lagi pun Oren ni ada cerita di sebalik cerita..tahu tak ape dia..?? Buah oren..tahu kan buah Oren.??bulat dan kaler dia oren..hehehe.. disebalik buah oren ni bila aku betul2 amati rupanya ada kena mengena dengan kehidupan kita seharian...

Pertama sekali rasa dia....Masam dan manis or masam manis...kat situ dia ada 3 punca rasa. Macam tu lah setiap kehidupan kita...masam boleh di definasikan dalam kehidupan yang penuh cabaran dan liku2 dan manis di definasikan dalam mode (perasaan) keadaan gembira, ceria dan seangkatan dengannya. Masam manis pulak..Level perjalanan kehidupan kita seharian.. dimana apa yang kita jalani dari waktu ke waktu dari hari ke hari dari minggu ke minggu dan dari tahun ke tahun bermacam2 kesah dan keadaan yang kita alami.. tak kesah la ia nya manis ke atau ia nya pahit. Kerana semua ni kita wajib lalui nya... tak ada yang tak t'elak darinya mesti akan terkena. dan lalui dengan cara kita menanganinya. betul tak..??
Sebab tu aku lebih suka pada kaler yang meriah,terang dan ceria...Oren melambangkan diri aku. Soo..moral of the story is aku dah dapat apa yang aku nak..dan aku dah tahu trademark diri aku sekarang ni dan aku gembira sebab aku tidak mudah mengalah dan sentiasa majukan diri ke
depan...terima kasih akan kehidupan yang sentiasa mematangkan aku...Alhamdulillah.





-
MrYusSmile.blogspot™-

6 comments:

zamrie said...

orenggg??? muka pun dah kolor orenggg naper? hehehehe

fressorengg kegemaran dia dan aku limau susu ais.

Unknown said...

hahaha..
ko ni mmg pelik bebenor en.zamrie ismail..adakah benar nama ayah mu itu...??
hehe..fresh oreng adalh mnuman y aku sll order kt kdai usin.hehehe

Anonymous said...

~chumel
=D~

Unknown said...

haha..chumel lak..
thnx..:)

Anonymous said...

oren......
alhamdulillah
nampak nya yus dh betul2 maju ke depan dan x menoleh ke belakang lg..

terlalu suka buah oren erk???????
ermmm...muka yus pun dh mcm buah oren...hahahaha
jgn marah erk..
smile.....peace

Unknown said...

hehehe...
oren ada lah segalanya...
oren tu kan feng shui bg org cina..hehehe..
so berjaya lah seperti mereka..tp dengan jalan y benar lah..
wallaweh..!!