Sunday, December 21, 2008

KerJa BerLambak..


Seakan-akan aku dah jadi robot yang asyik bekerja je..dari siang sampai la ke malam tanpa henti..aduii..hehe.
Memang masyuk lebih2 lagi bila jobs baru asyik masuk aje. Memang x menang tangan di buatnya. Dengan blognye la...dengan computernya la.. dengan paper worknye la.. macam2 la..memang tak larat untuk aku sebut satu persatu. Klau dikira akan smua ni..income aku dah cecah income seorang manager dah..hahaha..cuma kena bekerja keras sikit la..tahan aje la.

servis & format data
berserabut dan berselerak..hahaha
2009 pulak projek baru masuk..kalau diikutkan 2 projek yang boleh dikatakan besar jugak la, sebab tu aku nak kena standby dari sekarang ni... Aku dah start mengajar anak buah aku untuk repair CPU sebagai backup aku nanti, yelah..keje dah mulai banyak, takut terkejar sana sini, yang kerja sedia ada aku x mampu nak setelkan...so..anak buah aku la jadi mangsanya..hehehe, diaorang pun jenis minat dalam hal2 macam ni..mana taknya..setiap kali aku wat keje asyik tanya aje...tension gak, last2 ajar terus..senang!!! masuk dalam otak terus. Alhamdulillah...Untung sebenarnya ada anak2 buah ni..semua boleh harap dan kebanyakannya dah besar2..dan memang target aku nak bantu kesemua anak2 buah aku..yelah..mana tahu kan..ada rexeki masuk mana2 tempat blaja..boleh la ucu dia ni sponsor sikit. Tak ada lah asyik nak mintak2 duit dari mak ayah diorang, yang penting bila aku suruh buat itu ini, diorang akan buat, rajin dan dengar kata..
set software untuk projek blog akan datang.

Melayan jugak aku dengan kerja2 macam ni..seronok dan penat yang puas..3 hari ni aku tido lewat sebab nak habis kan kerja dengan cepat. Aku takut job baru nanti aku tak leh handle. Akhir bulan ni 5 cek masuk..hehehe..mewah hidup. Tapi aku akan simpan untuk simpanan aku, tak leh nak boros2..nak boros dengan bini nanti..tu pun kalau dah dirikan rumahtangga la gamaknye. Takpe..masa aku masih panjang dan aku seorang lelaki dan tak perlu risau akan semua ni. Bahagiakan family aku dulu terutama mak aku..huhu.
Tak sabar nak tunggu tahun 2009 ni..my "new life". Melangkah ke 2009 aku tak toleh belakang dah. Memang aku abaikan masa silam aku. Tu semua kenangan yang aku jadikan kekuatan untuk aku terus maju melangkah kedepan. Jangan pandang belakang..huhu...dah macam cite Hantu la pulok..so..aku tak nak pandang ke belakang dah..pandang depan aje, hehe..
Rak aku dan barang2 berharga..kat bawah katil tu lagi la banyak harta karun..Ahmad Albab yang punya..hahah. Bawah katil tu CPU+Hardware+Tikus+Lipas+Habuk+apa2 aje lah..janji ada harta berharga bawah tu (Tikus & Lipas tak ada, aku tipu aje..hehe).

So..Nantikan penampilan dan kejayaan aku untuk tahun 2009 nanti ok..pasni aku akan wujudkan blog kerjaya tentang diri aku dan apa bidang baru yang akan aku buat nanti okey..!!
-MrYusSmiLe-

p/s- SmiLe AlwaYs...

4 comments:

Solehah Muhammad said...

chiyook mr.smile!! kalau keje mmg kene pasang semangat spt hidup 1000tahun lagi.kalau beramal,kene pasang semangat seperti akan mati esok hari :)

Unknown said...

yep..dan semngat ada d mna2..terutama d sekeliling kita. Solehah jugak semangat bg MrSmile. dan smua org y mengenali MrSmile..
n u must knw..stiap persahabatan itu akn kekal smp bl2..

Thnx Soleheh...:P

Anonymous said...

all the best yus...


bagus lh yus...jgn toleh ke belakang lg...
itu ada lah tangga kejayaan tuk yus
anggap lh apa y terjadi sblm ini x penah terjadi dlm idup yus...

untuk berjaya..kita harus berkorban

semoga yus terus success

yanie sll doakan y terbaik buat yus
amiin

Unknown said...

Dan yus selalu doakan yang terbaik utk yanie dan kluarga..dan xlupa pada shbt2 yus..:)

All the best my fwens...
Peace..
SmiLe Always..