Saturday, January 31, 2009

Pagi semua..

Letihnye badan...
Lately malam td balik lewat..pkul berapa ntah aku sampai rumah, tak tengok jam plak, selalu nya bila smp rumah aku akan check masa aku, tapi kali ni tidak sama sekali.."oh!!!! Tidak....bz sgt ke aku skg ni..??". Tapi pagi ni badan mulai segar kembali selepas tido dgn lena nya...nsb tak terlajak utk tunaikan t'jwb.
Hujan lak pagi ni, sejuk je badan ni...rasa nk berselubung kembali je dalam selimut, tapi aku abaikan je la...sbb aku mls nk tdo balik, just abaikan je la perasaan mengantok ni..wat sedikit senaman tekan tubi sikit dah boleh segarkan mata ni. Hehehe...aku tgk badan aku mulai susut balik...yey!!! seronoknye...tp tgk peyut ni mcm nk buncit je, "jgn la....riso lor..." nk kena flatkan balik ni, huhu..
So...rasanya pagi ni tak ada prog yg menarik utk dilakukan, baik aku sambung baca buku yg sememangnya tak sempat2 aku nk habiskan membacanya, yelah..aku ni bknnye minat sgt nak membaca, klu komik tu rajin la jgk..tp tulah..nk tak nk kena gk membaca, dapat gak tmbh ilmu pengetahuan ni..nk memulakan sesuatu perkara tu bknnye mudah, lbh2 lg bila melibatkan buku ni..haduiiii!!! memang fail giler... Dah rasa diri ni tua agknya...penambahan ilmu di dada tu perlu, sekurang2nya sok aku dh tua ada gk la bekalan ilmu utk di kongsi dgn anak cucu aku nnt, lgpun leh gak elakkan diri drp penyakit "NYANYUK" bila umur dh melangkau 70 tahun.hehehe..(hidup lg ke aku masa tu..??)...wallahuaklam..


Oh ye...aku suka layan rancangan tv pd waktu pagi selepas subuh.. lebih2 lagi rancangan mengenai soal jwb ilmu agama, Rancangan "Tanyalah USTAZ" yg pling aku gemar layan...dia pya host pagi ni "Datuk Ust. Hassan Din".Channel tv9 "Dekat Di Hati" jam 7.30am.. Memang best siut.. sesuai la rancangan tu utk aku, sbb aku mls nk membaca, so aku lbh suka dengar dari membaca..sebab tu bila ada org berikan aku nasihat or ilmu aku akan dengar betul2 dan hayati apa yg aku dengar...sebab benda tu akan terngiang2 di benak pemikiran kita kan...ada orang dengar hilang macam tu je, tp aku lain..bila dengar aku akan simpan dan praktikkan benda tu, klau aku tak faham aku akan remind balik dkt sape2 sj esp pada mak aku. Hal keje pun sama..aku lebih suka mendengar dari berckp, sbb aku nk berikan tumpuan dan focus dgn penuh perhatian...sambil tu create some idea senyap2..sebab tu lepas meeting or jmp client aku akan bincang terus dgn partner aku dan berikan pendapat bernas aku..so..itulah cara aku bekerja. Lebih kan pada tumpuan...tapi bila tang borak2 kosong..aku lah yg byk mulut...wahahahahaha... that mean aku ada 2 karakter dlm satu masa...bila bekerja karakter aku macam ni...tang lepak karakter aku macam ni..so..aku tak ada la cmpur adukkan hal kerja dgn peribadi.. keje mesti smart n pro, but not hardworking. Tapi sometime kena jgk hardworking..cuma kena bijak lah.

so..moral of the story is..bijak memilih...bijak memakai...hahaha...(tak ada kena mengena lngsung). saje je nak tamatkan N3 aku dgn cara mcm ni...mudah dan berkesan serta di sukai ramai..hehehe...oklah.. aku nak kemas bilik yg semakin lama..semakin bersepah saje..huhu..cau..

-MrYusSmiLe-

5 comments:

SaraGurL said...

mls membca katenyerr...heheh
my bubday 29 Mac larr...huhu

Unknown said...

HEHE..tu la pasai..lbh suka m'dgr dr membaca.

Anonymous said...

yus...
bab keje ngn borak kosong yus citer caner karekter yus...
tp bab membuli yus x citer lak karekter yus....

adooiiiiyyaaaiiiiiii.........

farah, s. said...

bc benda yg kite suke mesti x jadi masalah kn? hehe

bagusla yus ni. dlu kt malaysia kalau bgn awl suke gk dengar/ tgk rancangan motivasi pg2 cam dato' fadzilah kamsah. hehe

eL said...

ooo...kaki buli ye :-) meh sini nak tarik telinga.