Monday, January 4, 2010

Betul ke..?

Sekadar hiasan je...hehehe..(cover2)

Betul tak aku cakap, bila orang tgk kita ada duit orang akan dekat dengan kita, orang akan hormati kita, orang akan sanjung kita walaupun sebenarnya orang tu bukan la orang yg sebijak anda dlm segi akademik...?? Percaya tak jika aku katakan orang hanya berminat pada duit tapi tidak berminat macam mana nak menambahkan duit??

Tapi itulah reality sebenarnya seorang insan itu, semuanya nak dengan mudah dan ada didepan mata, tapi utk berusaha ke arahnya tidak menampakkan apa2pun, hanya pandai berangan2 mat jenin saje. Cuba ubah diri kita dan cuba ubah pemikiran kita utk berfikir lebih jauh dari sekarang. Apa akan terjadi pada masa akan datang?? Mungkin kata2 ku ini sesuai utk mereka yg berfikiran matang dan minat bekerja sendiri. Sebab mereka tahu mana lubuk dan mana gaung. Klau masuk lubuk emas, dapat la emas...klau masuk gaung..?? apa pun tak ada..mungkin ada.. sekujur tubuh yg kaku..that mean kehidupan mereka sampai begitu selamanya. Buka mata luas2..apa yg kita rancang utk 20 tahun akan datang..?? kita tak tahu bukan..tapi klau kita rancang kewangan kita, insyaAllah..semua nya mudah. yg penting semua rezeki tu datang dari Allah dan kita patut bersyukur dengan nikmatnya, cuma yg membezakan setiap makhluk Allah ialah usaha dan peluang yg dia cari..so..fikir dan renungkan ok..

NcekYus - Berminat menimba pengalaman dalam hidup dan berkongsi.

4 comments:

Sheikh said...

betul tu Bro... berangan macam-macam mengalah Hasanol Bolkiah tapi carix duit malas... macam-macam alasan.

Berapa dapat itu x penting yang penting berapa boleh simpan ?

eL said...

betul betul betul

Khairi Mohd said...

tahniah dah dpt byk duit!

i got my money, let's spend it all. huhu.

Unknown said...

Sheikh - brp bole simpan tu ok lg. brp cukup tiap2 bln kita dpt. Klau boleh nak retired young la sheikh. Bleh focus pd kehidupan yg selesa.

El - betulkan saje ye el..hehe

Khairi - Alhamdulillah...rezeki keluarga, kita susah xpe, tp jgn mereka yg susah. tp xleh la spend all ur money, let's make more money maa...:)