Thursday, February 11, 2010

Bakat

(Hanya hiasan semata-mata)

Ramai yg tidak tahu aku mempunyai bakat dan kelebihan dalam melukis, biasalah..tak semua benda dan perkara tu semua orang tahukan...?? Tapi bila bakat yg kita miliki tu jika ditonjolkan akan menjadi satu penarik dan perhatian pada semua orang, walaupun aku bukanlah pelukis "tegar" dan tidaklah sehebat mana, tapi aku tetap bersyukur dgn apa yg aku ada ini. Mana tidaknya, bakat semulajadi dari azali lagi, tak pernahpun hadiri kelas or program melukis, hanya kemahuan dan keinginan saje serta minat yg mendalam.
Aku memang taksub kpd perkara seperti ini, seni adalah bagi aku dan bagi aku ada lah seni, jika aku adalah seorang pelukis TEGAR dan seorang artistic, rasanya aku akan banyak menyumbangkan bakat seni aku hingga ke seluruh negara, mean keinginan dan impian aku bukan setakat di sini saja, tetapi mendapat perhatian lebih dari itu. Tapi itulah sebahagian dari angan2 mat jenin aku, sebab diluar sana terlalu ramai yg mempunyai bakat yg sama seperti aku dan hasil kerjanya lebih halus dan unik. Apa pun aku tetap bangga dengan pencapaian aku dan aku salute pada pelukis seni ini, kerana mereka adalah seorang yg amat mementingkan seni dan apa2 aje lah (susah plak nak explain)..hahahaha.
Apa pun, perjalanan ku bkn takat disini saja, byk lg ilmu, pengalaman yg perlu aku pelajari selepas ini, tak kesahlah apapun, janji impian tetap akan terlaksana jua...insyaAllah..

NcekYus

4 comments:

idryanie said...

yus...pepatah mengatakan..dimana ada kemahuan dsitu ada jalan nya...so..pergunakan lah yus..jgn d sia2kan...

hhmmm..ilustrasi pic ni yanie suka sgt..igt masa skolah2 dulu..inilah keje harian d form 1 dulu...subject yg yanie paling suka..KHAT....:)

Unknown said...

pepatah yus plak, dimana ada keinginan, disitulah ada peluang, dimana ada acuan, disitulah penghasilannya.

Yup!! Yus pun suka KHAT, dr zmn skool dulu rajin training menulis khat, sbb ada seninya tersendiri. tapi skg x tahu la mampu utk membuat "comeback" or not..hahaha..mcm pro plak yus ni..poyoz...hehehe

idryanie said...

poyoz ek...hehe
boleh selagi ada keyakinan..:)

Unknown said...

hehe.. spt kebiasaan..:P