Thursday, March 14, 2013

THINK ABOUT IT!!

Assalam mualaikum...
SO..
Hari ini kita muhasabah diri sebentar.. dah baca YASIN? 
Alhamdulillah... GOOD!! May Allah bless u.. :)
Tajuk kat bawah ni saya translet kan ke bahasa Melayu "FIKIRKAN TENTANG INI". Betul ke ?.. tapi lebih kurang macam tu lah.. sebab sekolahpn sampai Tingkatan 5. lepas tu sambung college. tapi English still BROKEN. ha ha ha
Saya memang terasa lebih2 lagi saya ni lelaki yang akan menjadi seorang SUAMI dan KETUA KELUARGA.
Bukan x pernah langsung berjemaah di Masjid atau Surau, tapi jarang-jarang, itupn jika ada waktu kelapang seperti sekarang ni. Tapi bila tiba masa bz dengan kerja, memang tiada langsung waktu ke surau.. jika berkesempatan, balik dari kerja, nampak surau singgah kejap tapi x dapat berjemaah (SEDIH) 
MANUSIAkan? leka dengan dunia, tp jika bersebab tu xpe la, sebab tanggungjawabkan? Tapi apa2pn semuanya dari NIAT kita, Semoga lepas ni saya dapat mengIMARAHkan rumah Allah ini.. 
Satu je kita perlu ingat!! Bila kita dekatkan diri kita pada jemaah, Insha Allah:
1- Murah rezeki KITA
2- Banyak ilmu KITA
3- Banyak kawan KITA
4- Banyak PAHALA KITA 
Banyak lagilah.. yg lebih utama, bila kita sakit, nak buat kenduri dan ada kematian.. jemaah2 ini lah yg akan turun ke Padang.. sebab ini adalah IBADAH, jgn bila tiba waktu nak buat kenduri, nak KAHWIN, baru la nak tunjuk muka semata2 nak menjemput datang ke rumah. Lain lah selepas itu hari2 datang ok la..Kalau x datang? Wallahuaklam...
Biar jemaah kenal kita dengan attitude kita ke surau, bukan kenal kerana bapak kita IMAM masjid ke or tak kesah la apa jua. Tapi yg penting... dekatkan diri KITA dengan JEMAAH..
cth yg paling best.. korang duduk flat or kawasan rumah yg jiran buat DUNNO je dengan korang, sebab utama ? segan or malu...
tapi dengan cara kita berjemaah di masjid/surau.. inshaa Allah Sillaturrahim itu akan terjalin.. that i'm rite? Cool!! so COOL!!!
SO..
"THINK ABOUT IT"

Insha ALLAH..
Para ibu's.. Isteri's di luar sana, ajaklah Abang sayang berjemaah.. lebih erat kasih sayangnya... he he he

sharing2 kita..

:)
Post a Comment