Friday, August 29, 2008

FreeLance Jobs..




ai..??






Ni pics aku y t'baru..



gambar ni masa aku ada event dkt Clunk, Dewan Hamzah MPK. Ni keje Freelance aku, jadi Photographer..amcm?? multipurpose x aku ni..

Tapi aku still amateur lg..tp hasil keje still m'berangsangkan la..klu ada ape2 event or majlis kawin le la call aku k. Tp wt ms ni aku pakai SLR..blom ada budget utk beli y DSLR pya..klu pkai DSLR mudah sket x byk pkai Kodak..x byk sgt keje..cos pun dpt d kurangkn..

Tapi aku still respek pada sp y pkai SLR sbb n'pk profesional coz kita tangkap secara manual dan hasilnya selepas filem d cuci..

Sebelah aku tu member dr kecil lg..minat sama ngn aku, kira kerja2 freelance mcm ni dia suka gak..kira my partner la.

mungkin klu ada rezeki kami akan buka studio or jadikan biz ni sbgai kerjaya profesional aku.



tp aku kn forwrd pd jobs aku y lain.

ada gmbr y lain2 aku tgkp..mcm p'mandangan .. y ni semua aku capture guna Digital biasa je..ada y guna SLR..x byk. tu pun sbb kitaorang sj test kepakaran kitaorang..bila hasil dh nampak, kami akn discuss utk m'betulkan kelemahan msg2..dlm hal ni sudut adalah perkara pertama bg seorang Photographer, kreatif juga penting..wlaupun n'pak merepek tp seni tu jelas.
well.....tu je la aku nk cerita..the first thing y perlu kita tahu...Seni adalah segalanya...
any interested..plz comment my msg k..klu memerlukan khidmat Photographer..TQ.
p/s.. x sempat nk upload pics..klu ada ms aku tunjukkan hasilnye k.



No comments: