Friday, August 29, 2008

SeLamat BerPosa..

salam....????

Selamat kembali aku ucapkan pada diri aku sendiri..hahahhaaa..

aku dh taip panjang sebenarnya tapi aku x save..menyirap banget siut..huhu.Semua y aku taip lost...hampeh.

Tukar Font la..

Apehalpun aku nk ucapkan selamat berposa kt korang semua sbb kita sebagai umat islam wajib berpuasa. sape x ngaku islam tu jgn la posa..hehehehe.. Tapi aku ckp bebaik la, posa la..memasing dh besar n ada tanggungjawab. stakat x mkn siang ape la sgt. aku nasihat kt diri aku sendri ni tau, bkn utk korang je. hampeh....

Bulan Posa ni byk story mory y aku nk kongsi ngn korang ni..tapi pe y terkeluar d benak pemikiran aku je la k.

Alhamdulillah...tahun ni ape y aku ingin kan segalanya berjalan dgn lancar cuma certain2 part je aku x dapat capai..sedih tau...!! Aku bermula dgn prinip hidup aku k. prinsip hidup aku y pertama ialah angan2...sebab dari berangan la aku nk capai ape y orang lain nak tau..tp bukan angan2 mat jenin..

ke-2...perancangan. aku merancang dengan kegagalan aku..fham maksud aku x perancangan dari kegagalan ni??wokiessss...aku terangkan dulu...meancang dlm kegagalan y aku maksudkan ialah, segala kegagalan y penah aku alami selama ni dijadikan pengalaman y berharga utk aku buktikan kemampuan aku. dalam masa 4 tahun lepas..aku selalu gagal dlm hidup dan hampir membuat aku gile sekejap kerana pengalaman ni..tapi aku waras lg daaaa..dlm masa tu byk dugaan dan kerenah manusia y aku kenal..tapi bila gagal mcm ni mula la orang pandang rendah kat kita. tapi kita kena tabah atas segalanya...tanpa kegagalan sape la manusia ni..no body perfect maaa.. Aku banyak kenal kawan dan lawan, ada kawan sekadar kawan je..ada lawan sekadar pesaing je..tapi aku suka memilih lawan sbb dia pesaing aku utk berjaya..klu aku pilih kawan x semua kawan le bantu aku bila aku susah..x semua kawan mcm tu...cuma korang pun tahu..kawan y baik dan bagus adalah kawan y selalu ada pada saat2 kita susah..tu baru la kawan..tp konsep kawan aku x brapa gemar sgt sebab aku suka sahabat..klu sahabat ni baru la benar2 y the best one ma...

ke-3..impian.. bila aku dh ada perancangan, aku ada impian. aku impikan satu kluarga y sempurna..bila aku berjaya aku nk family aku bangga dan hidup senang dgn hasil titik peluh aku sendiri dan dari setiap keringat aku ni, aku b'syukur kerana hasilnya sgt2 memberangsangkan..syukran...syukran..dan aku impikan seorang isteri y memahami kerjaya aku dan dapat berikan dorongan pada aku..aku perlukan support dari segi mental..tapi aku x dapat capai y ni sebab aku silap membuat percaturan..hermm..biasalah..klu dah berjaya salah satu nikmat Allah mesti kena tarik...entah la..lumrah hidup manusia. perit..perit...Hal impian ni byk sgt aku nk cerita..tapi aku tangguhkan pada episod akan dtg k.

ke-4..kejayaan...tahun ni aku hampir berjaya capai ape y aku nakkan..wlaupun x semua..tapi separuh dari kejayaan aku ni dh cukup memadai utk aku buktikan kemampuan aku. Dari tahap ni la aku mampu pergi lebih jauh dan aku harapkan Bulan Ramadhan y penuh dengan keberkatan ni aku akan dapat capai lebih dari sebelum ni..InsyaAllah.

Aku harap amal ibadah aku tahun ni lengkap dari sebelum ni. ermm..manusia..punya kelemahan diri dan selalu ikut hawa nafsu sendiri..klu nk salahkan syaitan x boleh..sebab tu kerja mreka dan memang dia mcm tu...kita patut salahkan diri kita sendiri..sebab nafsu manusia ni lebih kuat dari hasutan syaitan. Jadi aku nk buat y terbaik utk diri aku selepas ni. Masa ni la bila kita banyak amalan doa kita banyak y termakbul..aku nk bersihkan hati aku ni dengan ayat2 suci al-quran...dengan air wuduk dan solat aku...aku harap aku mampu lakukan y terbaik dari sebelum ni.

Tahun ni aku cukup sunyi sekali..akupun x tau kenapa aku terasa sunyi..mungkin kehilangan seseorang dalam hidup aku terlalu banyak memberikan impak maksima y pling teruk dalam diri aku ni.. aku sebenarnya tengah down dgn diri aku..tapi aku harus sentiasa berfikiran terbuka dan jgn terlalu memikirkan semua ni..xpe la...stiap satu perkara tu dapat mematang diri aku jugak..klu ada jodoh x kemana. But..Life must be go on beb...!!!!

aku x mau sgt cerita hal peribadi ni...cuma aku je y tahu dan rasa peritnye..:)...... oklah..cukup panjang agaknye..krg korang malas lak nk baca sampai habis..hampeh..penat aku taip pnjang.hehehehee...

Oklah...ada masa aku taip lebih panjang dari mlm ni k..dh pukul 2.30am...time to sleep..k la...nite semua..daaaa....

Peace No war...

Post a Comment