Friday, August 29, 2008

SeLaMaT MenYamBut RaMadHan Al-MuBaRak..




jumpa lagi kita..

kejap je tahun ni berlalu kan??
tup tap..tup tap...dh nk Posa...perghh...!! aku x tau nk plan ape tahun ni coz selalu bulan mulia ni aku banyak idea nk berniaga..tapi tahun ni aku blur sket laaa....


Entah..aku pun tak tahu..tp bagi aku posa tahun ni adalah tahun y pling mencabar dlm hidup aku, mcm2 berlaku kt aku tahun ni dan ni semua dugaan semata2.. aku selalu d belenggu rasa sedih sejak akhir2 ni..entah la geng..ada hikmah d sebalik kejadian agaknye..tp ape y aku plan utk tahun ni Alhamdulillah, byk y menjadi..tapi biasa la...setiap satu keistimewaan tu mst ada y d tarik balikkan..perit...perit..tp kena redha selalu.


Alhamdulillah...biz aku tahun ni makin m'berangsangkn..smua atas usaha diri dan pertolongan dari kawan2 aku y sekepala ngn aku. masing2 otak biz n diorang lebih dulu berjaya dulu dari aku. aku lambat sebab aku pegang pada prinsip diri dan perancangan aku sendiri..well...!!semua beresss, berjalan dgn lancar sekali..Syukur sangat2.


Aku dapat rasakan bulan Posa tahun ni banyak kerahmatannye..mgkin utk aku jadi lebih baik dari sebelumnye dan lebih matang dalam setiap perkara dan perbuatan. Cuma aku menginginkan sesuatu y aku telah hilang dan mgkin susah utk aku cari pengganti..huhuhu...(Faham la erk sape y otak matang tu).


bila aku tengah menaip ni..aku lihat sekeliling aku..dok dalam kegelapan..hanya bertemankan cahaya TV dgn monitor laptop ni..terpikir jugak aku pada satu perkara.. bagaimana klu dunia ni gelap gelita???tanpa ape2 cahaya? tanpa teknologi??herm...mcm nk menangis lak aku bila pikir..kita ni bersyukur sebab dh hidup senang..hidup moden dan semua ada, mcm na lak org dulu2 sebelum kita????? x payah tgk jauh2 la..tgk org miskin cukup y serba serbi daif,fakir dan miskin serta x ada ape2..herm..aku bersyukur d lahirkan dalam keluarga y cukup senang..serba serbi ada..makan minum cukup...tapi bila dh ada semua ni..kemalasan plak y hadir. Tapi ingat la..kita bantu mereka dengan kederat kita...tau tak ape dia punya pengajaran?? jangan lupa bayar zakat, x kesah la ape jenis zakat...janji kita tunaikan tanggungjawab kita sebagai umat islam. Bulan baik ni..aku mohon kemaafan sekiranya blog aku ni banyak membuat korang terasa hati..hahaha..wlaupun aku baru bermula..tapi aku kena rendahkan diri jugak..sebab aku insan y lemah..huhu..


oklah semua sahabat ku y melawati blog ni..mungkin masih x banyak maklumat y aku tulis ni. tapi akan datang aku janji semua y korang harapkan akan ku lemparkan..wallahuaklam..



PeAce No War k....
Post a Comment