Friday, June 5, 2009

waktu kini...

Bersama Mereka..

Jam menunjukkan pukul 3.18am, masih di opis menemani budak2 ni wat kerja sambil mendengar ayat suci al-quran “surah Al-Mulk” bacaan dari Sheikh Mishari Al Afasy . Tenang je hati mendengarnya, tengah tak buat apa, so aku update blog kejap sambil menantikan kerja budak2 ni siap.. Bagus aku tengok budak2 ni, rajin dan bersemangat.. yelah…tak lama lagi diorang akan masuk belajar balik..masing2 lepas SPM, so…diorang dapat tawaran study…ada yg study dekat Melaka dan Terengganu..herm…rindu aku ngn diorang nanti, dah tak ada orang nak di buli dan di ajak bergurau.

Tengah dok melayan blog ni, terdetik plak hati nak continue my study, tapi entah la…aku mampu utk study lagi ke tidak.. terasa keinginan tu, tapi terhenti memikirkan impian yg masih lagi samar2..banyak target yg perlu aku capai, banyak benda dan perkara yg harus aku lalui dulu…walaupun aku dah nampak jalannya, tapi aku masih blom lagi merasa akan nikmat yg sebenar..tapi yg pasti..ada benda yg lbh penting yg perlu aku tempuh utk mendapatkannya.

Sekarang ni aku perlu pastikan semua dalam perancangan, dan aku mesti pastikan apa yg aku nak pada tahun ini akan tercapai, ada 2,3 perkara yg aku dah capai..Cuma sebahagian tu masih dalam proses… so aku perlu terus kan dan sentiasa berfikiran positif… Oh yee… pas budak2 masuk study balik, tempat ni jadi sunyi dan tenaga kerja kurang, tapi nasib baik ada kawan2 yg menantikan kerja ni..Alhamdulillah..

Xpe lah.. kita yg menentukan jalan kita..antara jalan tu lurus atau bengkok, selalunya yg bengkok tu lebih baik kerana utk melaluinya…kita akan menempuh banyak pengalaman hidup dan mematangkan diri kita..jadi..diri anda sendiri yg menentukan, jangan putus asa..kerana rexeki Allah tu dah ditentukan pada hamba2nya, Cuma yg membezakannya ialah cara dan bila waktu giliran kita itu…yakin dan percaya adalah yg terbaik..yang pasti…USAHA!!!!

Macam bagus je aku ni...tp memang baguspun.. :P

Wan yg acah2 tough...hahaha

Yap the nerd guy...si budak baik...hahaha..

Nasihat:-

.. Orang bijak adalah dia yang hari ini mengerjakan apa yang orang lain akan
mengerjakannya tiga hari kemudian ..

...Tiada sesuatu yang serupa menjadi boss sendiri dan mengalami kuasa dan
kebebasan memiliki perniagaan anda sendiri terutama apabila seseorang telah
melakukan semua perkara asas, membiayai struktur permulaan dan menanggung
segala risiko untuk anda!"
~David Farlow (pemilik perniagaan eCosway yang berjaya di San Diego,
California)

~Jika anda berhasrat untuk berjaya, jangan hanya memandang ke tangga tetapi
belajarlah untuk menaiki tangga tersebut.

~Jika Anda Terpaksa Menjatuhkan Orang Lain..,Pastikan Orang Itu Bukan Rakan Yang Pernah Menolong Menaikkan Diri Anda.~

MrYusSmiLe

p/s – Rajin budak2 ni… aku anggap mereka ni adik aku sendiri walaupun selalu di buli oleh aku, tapi mereka tetap sporting. Hehehe..kadang2 aku sendiri tak matang bila dengan diorang..hahahaha

5 comments:

UglyPooh said...

kalau rasa bersedia nk sambung..sambung je

blaja sambil keje ok.
jgn risau..yus muda lg

Unknown said...

:)..muda..??? muda la sgt..dh nak masuk peringkat pertengahan ni...

idryanie said...

klau ada keinginan dan semangat tu..
teruskan je yus...
sementara usia masih muda n masih single mingle ni...
sok2 bila dh ada komitmen susah dh nk sambung...


jgn jd yg d kjar xdpr yg d kendong berciciran....

pe pon...pilih lah yg mana yus nampak masa depan yus k!!!!!!!

wish u all d best

eL said...

sebenarnya soalan "mampu" ke tak tu hanya soalan. kalau kita dah start tu, insya-Allah kita akan dimudahkan. tapi nak start tu liat sket, betul tak?

Unknown said...

tulah...tgh liat mcm daging x cukup rebus..hahaha
tgklah..klu t'daya dan b'upaya...huhu..

tq coz support me k..