Sunday, August 31, 2008

Selesai tugas ari ni..

Rumah terakhir ku..dan utk selamanya..
Ngn Abg ipar....selepas selesai ziarah kubur...
akak aku..dgn dia pya hubby...

hari ni tugas selesai..
Aku baru blik dari kubur...smp sna cuaca cukup redup n mendung, mcm tahu2 perasaan aku ni mcm na. Angin b'tiup sepoi2 belaka..ramai gak y dtg m'ziarah kubur..smua dgn niat y sama.
betapa aku m'syukuri nikmat hidup ini..
dlm hidup ni perkara y pling b'harga ialah kehidupan, dlm jangka masa kita hdup ni stiap amalan kita tu la segalanya..harta dunia dan harta utk bekalan kita d alam barzakh..

ingat 5 perkara sebelum datangnye 5 perkara
  • sihat sebelum sakit
  • muda sebelum tua
  • kaya sebelum miskin
  • lapang sebelum sempit
  • HIDUP SEBELUM MATI
  • x semua ape y kita ada akan kekal utk selamanya.cuma kita redha atas segalanya..oklah...cukup la..korang rasa la sendiri bila korang jejakkan kaki ke tanah perkuburan tu sndri..aku hya menyampaikan..tanggungjawab aku dh selesai.

Sedwkahkan Al-Fatihah kepada Arwah Abah

HJ MOHAMED BIN ABDUL KADER

O7/01/2005 - JUMAAT -12.05pm

No comments: