Tuesday, September 23, 2008

Agen 001 membuat penyiasatan...






Pagi ini, aku sedang menyiasat satu kes d mana satu rumah telah menjadi huru hara d sebabkan satu bau makanan y amat memberangsangkan...Jam d laptop menunjukkan pukul 1.58am..beberapa minit lg utk ke pukul 2.00am. Aku..agen 001 y sdg d landa migrain mampu jugak utk menyiasat punca bau tersebut...jeng..jeng...jeng....adusss...sakit kepala.



d sebalik tirai ada seorng perempuan tengah sibuk menguli tepung..ada kah ia berbahaya...?? mungkin berbahaya bagi aku kerana bila diketahui kedatangan aku...mahu d hayunkan kayu uli tepung ke atas kepala aku. mau benjol d buatnye..



Hah!!!aku sudah dpt mendekati...oh...!! begini rupanya...oh..!!mcm ni rupanya...Oh!! bestnya...oh!!cantiknya...OH!!...OH baby oh....(bengong).:)



Hahahaha....malas aku nk teruskan gurau senda aku ni..Ok...aku tgh kacau akak aku sorang ni..nama dia kak Lin.(gambar x d benarkan d sebabkan tuan pya body x kasi tangkap). Org lain le pggl dia Kak Pah..sbb muka dia ada macam penyanyi sharifah aini...huhu.. akak aku sorang ni memang pakar dlm bab2 memasak dan mereka cipta serta mengupgrade makanan..dia la antara pewaris kebolehan memasak y bole menggantikan mak aku. Ape aku nk..dia akan masakkan..im the boss..hehehe..



Tapi mmg serius..dia pandai masak..tanya la kawan2 y selalu dtg umah aku..mau tak tdo mlm bila dh cuba..mest nk lagi...



ok..akak aku tgh buat kuih raya..kuih raya ni d namakan"biskut kacang sesuci lebaran" wah!!! mantap gituh...!!auwww.....aku pagi ni tak nk tdo, sbb nk temankan akak aku ni..smbil tu aku try la biskut ni..pergh!!!!!! Best bangetttt..... puas hati siut...lg2 tang panas2.. meleleh je aie liur ni..hehehehe...

klu korang nk merasainya dtg la kerumah aku raya ni..insyaAllah..aku buat open house..tiap2 tahun aku buat...klu sudi dtg la kerumah...dengan terbuka pintu umah ni..aku mengalukan kedatangan korang...oklah...aku nk habiskan biskut ni..biar akak aku buat banyak2..hahaha..


peace!!

12 comments:

Zeelicious MeowMeow said...

Wah...stock kuih raya ye..
kalau ada kuih samperit save2 la skit utk zee..
faveret tu.. :)

Unknown said...

hehehe..semestinya bole zee..
InsyaAllah..
baru bermula dan akan bertambah la jns2 kuih y lain..huhu

Zeelicious MeowMeow said...

:D bestnya kakak yus bleh buat2 kuih ni..
jeles plak..
zee sejak puasa time study dah tinggalkan dah buat2 kuih ni..huhu..
seronok buat kuih2 ni dengan family kita2.. :)

Unknown said...

yeah!!
tht ryt..
family yus jns pndai memasak..
sbb tu next plan yus nk cdgkan buat kdai mkn konsep mushroom food.
tp yus kn start utk biz mushroom dulu..

Zeelicious MeowMeow said...

yup,satu persatu dulu...
plan elok2..
nanti seronok sangat planning and buat skali gus tak menjadi plak nanti..
penting take it slow and banyak kesabaran.. :)

Unknown said...

thanx zee..
suka bl zee ckp mcm tu..
klu jadi..yus nk jemput zee n kwn2 zee dtg mkn tmp yus..
huhu..mst best..
promote siut..

Zeelicious MeowMeow said...

:D
owh..meh zee tolong yus promotekan bila semuanya jadi nanti.. :)

Unknown said...

yeap..!!
thanx zee..
ur the best person y yus kenali..
caiiyokk...!!

Zeelicious MeowMeow said...

wah..the best person tu..
rasa dihargai sangat plak..
yus pun lelaki yang paling best zee kenal..
lagi2 zee takda ramai kawan lelaki yang bleh dipercayai :)

Unknown said...

alah..!!
rilex la..
wt masa ni jgn percayakan yus lg..
klu btul2 ok..
baru zee percayakan yus k..

Zeelicious MeowMeow said...

:D ok2...

Anonymous said...

nak raser gak kuih rayer 2...
biskut makmur da x???
meleleh ar liur ni...

huh.......
dugaan...........