Friday, September 26, 2008

Flash Back....


Hahahaha...aku klau nk dipikirkan nk je buat buku tentang diri aku masa kecik2 dulu.. Tapi klu sekadar utk pengalaman mmg x cukup utk aku bercerita d dlm blog aku ni..terlalu besar, terlalu meluas dan terlalu lama utk aku habiskan cerita ni...herm..

Bestnya jika d berikan pluang utk kembali semula ke zaman kanak2..dh tentu aku mampu utk mengubah segala kesilapan sekarang ni agar x akan berulang kembali..

Tapi klau la ada pluang tu...aku rasa, semua orang kt dunia ni mesti nk jadi y terbaik. Tapi tu la lumrah hidup...

Aku Di lahirkan d Hospital Besar Butterworth Pulau Pinang, 10/03/1981 hari selasa jam (aku x ingat)..hehehehe..

Family aku nak ikutkan semua orang selangor..aku dengan kakak aku j y tercampak ke sana sebab arwah ayah aku dulu kerja sebagai ketua Bomba. Jadi pekerjaan dia banyak berpindah randah...aku stay dkt Pulau pinang kejap je dan selepas tu family aku berhijrah pulak ke Teluk Intan, Perak...kerana Arwah Ayah d hantar bertugas disana pulak... kat Perak aku membesar sampai umur aku 9 tahun. Selepas tu aku kembali ke Selangor ni utk selamanya. Banyak sebenarnya kenangan dekat Perak dulu..Tapi aku x berapa igt sbb dh lama sgt..cuma aku ingt aku penah lawan main mercun dengan jiran sebelah y bersempadankan pagar dan jalan raya..hehehehhe...sampai pondok bomba terbakar kerana bahana mercun sesat..hahahahaha... pe lagi...siren bomba la berkumandang...aku dgn slumber buat bodoh je..hehehe.. yela..bukan salah aku..salah pihak lawan..mercun dia y sibuk2 nk terbang ke pondok tu..wakakakaa...tapi kena gak aku ngn arwah ayah..sedas dua gak la..arwah ayah waktu muda memang tegas ya amat2...tapi aku ni jenis keras kepala dulu..nakalnye sampai sekarang x habis2...hehehehe.

Waktu kt Perak dulu memang aku mewah dgn mercun dan bunga api sebab setiap kali abg sulung aku balik perak..satu beg baju dia penuh mercun n bunga api..wakakaka..

aku main sampai pengsan..memang syok gileee masa tu...skg ni dh besar panjang..dh x minta sgt aku nk main mercun..feel main mercun tu dh tak ada.Lagi pun waktu aku dulu dgn sekarang sgt2 la berbeza, Budak sekarng x pandai beraya mcm budak2 dulu..Dulu masa zaman aku..sentiasa nampak budak2 berjalan kaki beramai2 g serbu umah orang. Tapi budak sekarang dok umah tgk TV melepak2, Jadi kemeriahan tu langsung x ada. Dulu aku klu beraya semua umah kawan2 aku belasah..x kesah la..rapat ke tak..janji beraya, dulu kalau dpt duit raya seronok..walaupu 5osen..budak skrang mna pandang...d campak2 duit tu..
Aku penah pecah rekod dpat duit raya palaing banyak..RM500..tu la duit raya y pling byk aku dapat tau...mewah gile..Dah besar ni..aku x dpt feel y baik la..mgkin kesedihan tu melandakan...dulu kecik2 na tau sedih, nak hapy je..ermmm..
Pas Arwah aku pergi..aku x seseronok macam dulu2, satu kehilangan y amat besar sekali dlm kluarga aku ni...Arwah ayah dulu ramai kawan, ramai y kenal.. stakat Dr Fadhillah kamsah, ust. Saffuan Fathi tu..ayah aku kenal, byk la....klu raya mst dtg umah punya. Jadi kenalan tu ramai, rumah jadi meriah sgt2. Aku seronok flash back kenangan dulu..mmg x habis klu nk di kongsi bersama..korang semuapun mcm aku jgk..ada kesah tersendiri...biasalah..klu dh tiba waktu nk beraya ni..semua kenangan lama teringat. Memang best tau...
Hahaha..aku nk cerita hal diri aku...tercerita hal raya plak..xpe la...janji aku cerita..antara sampai or tak sampai cerita aku ni..korang sendiri la y menilainya k..:)

2 comments:

Anonymous said...

nakal jgk yus time kecik2 ek...

tp normal lah tu kan...
klu x...xde lah kenangan nyer..

ya tak?????????

Unknown said...

nakal y baik...
huhu..
nakal kerana gembira..
nakal dulu x sama ngn nakal sekarang..

yep!!! tak ada kenangan hidup tak ceria..:)