Monday, September 15, 2008

Pengajaran..kita di ingatkan.

Alhamdulillah...

Allah itu mahu adil lg maha bijaksana..

Hari ini aku dapat satu pengajaran dan dpt belajar dr kesilapan.
Kita x pernah terfikir pun ape y kita lakukan pada saban hari dan waktu y kita lalui.. lbh2 pada bulan y penuh dgn kemuliaan dan keberkatan.
Hari ini mak aku telah memberikan aku sedikit pengajaran y amat bermakna buat diriku dan buat anda semua y selalu mengikuti blog aku ini.
korang bayangkan la, kita berposa menahan lapar dan dahaga selama sebulan. Tapi korang penah terpikir tak akan tanggungjawab y mmg seharian kita lakukan yakni solat 5 waktu kita. kita mampu menahan lapar dan dahaga sedangkan kita leka dengan tanggungjawab kita mendirikan solat. Ape guna kita berpuasa jika kita x mengikuti rukun islam y ke 2 itu..sia2 saje kita berpuasa dan sia2 sahaja jika kita berlapar..ape y kita dapat dari semua ini jika kita sendiri y leka dengan keadaan seharian kita.. aku mengingatkan anda emua sebab aku sendiri d ingatkan oleh mak aku..bila aku fikir sejenak..betapa bodohnye kita ini manusia..hanya mengikut saja dan perkara y wajib kita abaikan..yakni solat kita..petunjuk kita. kita terlalu rakus mengejar dunia ini tapi solat kita d abaikan..sedangkan utk mengerjakan solat hanya mengambil masa selama 5 minit sahaja dari kita menahan lapar selama sehari. Betapa bodohnye kita ini kan..?? fikirkanlah sejenak kerana ape y kita selalu harapkan dan selalu kita kejar tidak akn bermakna tanpa solat kita...petunjuk kita.. renung2kan dan selamat selamat beramal.

No comments: