Saturday, October 18, 2008

Pagi Sabtu





Aku kembali lagi pada pagi yang indah ini bersama2 anak buah kesayangan aku sorang ni.
Pagi2 dah bangun untuk melawat pak su dia sorang ni, hehehe...Tau je yang aku ni dah bangun awal pagi. Tak lain tak bukan sibuk la nak bergaya dengan Handphone aku ni.
Korang sendiri tengoklah macam na riak2 keceriaan pada wajah anak comey ni. Pagi2 lagi budak2 ni dah ada semangat nak bermain.huhu..
Takpe la..tanggungjawab aku untuk melayan anak buah aku ni...ni la anak buah aku yang paling bongsu dalam 12 orang anak buah aku yang lain, memang jenis kuat mengomel...penat aku nak melayan dia berborak...sampai aku sendiri pening nak cari idea untuk melayannya. Peneman dikala aku kebosanan pagi2 macam ni...sekurangnya aku gembira dengan kehidupan aku setiap hari. Macam na la bila aku dah bergelar ayah kan...?? Tentu best bila ada anak sendiri...cuma tengah kecik macam ni seronok la...tapi bila dah besar..Ya Allah..banyak kerenah...tu la lumrah hidup...Aku kecik2 pun dulu memang buas dan nakal..sebab tu selalu kena sebat dengan arwah abah dulu..hehehe...sakit siut...paling sadis kena pukul dengan penyapu...padan muka aku. Dan hasilnya...ini lah aku sekarang. Budak yang nakal dan telah sedar dari hidupnya dan bangkit dengan semangatnya..Gitu la aku...gitu la hidup aku...kenangan serta penangan arwah abah...huk..huk...sedih plak.
Moral of the story is...Hargai ibu bapa kita, hargai hidup kita dan hargai sesama kita ok...sayangi anak2 anda..:P

-MrYusSmile-
Post a Comment