Tuesday, December 23, 2008

Panas...Panas...pergh!!



jam di Laptop menunjukkan pukul 3.33am. Cantik gak angka ni...Tapi tak ada kena mengena dengan N3 aku ni..cuma aku nak story sikit tentang kejadian kebakaran di Sijangkang..Kejadian ni berlaku pada pukul 1.45am, masa tu aku baru balik dari Bagan Lalang...(Balik dari memancing kat sana). Jadi aku ternampak kepulan asap yang tersangat menarik minat aku untuk mengetahui lebih lanjut tentang asap tu..berwarna merah gelap, seperti asap daripada letusan Gunung berapi...memang tebal gila..


Seni Langit..hehe..

Masa ni panas kaw-kaw...member aku dah merungut panas..apa daa..
Bagi aku itu sesuatu benda yang menarik dan seni bila kita tengok kepulan asap macam tu, Tapi ada kejadian kebakaran yang besar..so, aku dan member2 aku pergi lah ke kawasan kejadian..dah serupa macam wartawan masa tu..sebab orang ramai tertumpu pada kitaorang. Sampai sana perkara pertama yang kitaorang lakukan..snap beberapa gambar, "aku just guna camera phone saje dan member aku macam biasa ar dengan DSLR dia". Then aku tanya orang..ni kilang ape..?? Diaorang just cakap, kilang plastik..cuma tak tahu apa nama kilang tu...so hampa sikit la.
Kejadian berlaku dikawasan perindustrian sijangkang berdekatan dengan Golden Jomalina (kilang proses minyak sawit). Memang panas beb..!! berdepan dengan api yang marak, dengan bombanya, pergh!!! Layan...macam filem..yang best bila ada letupan..tu lah antara unsur2 yang menarik minat aku. Aku respek pada Kakitangan bomba kerana dapat mengawal kebakaran dari merebak kekawasan yang terdekat dan cara diaorang memang salute habis..dan itulah kerja diorang..mencabar sangat..
so..moral of the story is...tak ada apa nak cakap...just saje2 nak penuhkan N3 ni je..wakakaka..

-MrYusSmiLe-
p/s- aktiviti hari ni terlalu padat..dengan kejanya,karaokenya dan memancingnya..aduii..!!!aku dah penat..aku nak mandi..tido...

3 comments:

Anonymous said...

menakutkanlah tgk api bsr cam ni

zamrie said...

mamat niii tak cerita pun dia pergi tengok kilang terbakar ngan saya... huhuhuhu

Unknown said...

yanei.. Menakutkan la jgk.
mau rentung jugaklah klu masuk dlm api tu..hehe

Zamrie.. yee..aku g ngn ko..nak jugak..wakakaka