Thursday, January 29, 2009

Saje je nak bercerita

Gembira untuk ku

Pergh!!! Cuti raya cina aku just dpt rest satu hari sajerk...tu pun raya cina yg ke 2 aku nak bercuti..klu idak jgn harap la nk cuti.. Last2 minit punya Planning nk buat BBQ, petang kerja siap terus SMS member2 invite diorang join program aku... Alhamdulillah, ramai gak yg menjoinkan diri..hehehe Malamnya lepas maghrib, runner gi beli barang, merata jugak la aku mencari barang sampai ke Port Klang, lagipun aku tahu port2 pasar malam mana yg ada di Klang ni..expert maaaa..dah dulu aku meniaga buah kat pasar malam, mau x terer..ark..ark..ark (ketawa jahat).

Piiiiirahh!!!!! Tu pun nak bangga ka.."jawab diri aku kepada diri aku sendri".


Tapi tulah..tak sangka lak plan di saat2 akhir ni menjadi, selalunya klau plan awal2 confirm x jadi sebabnye, aku pun tak tahu...dah memang diorang jenis macam tu kot...wakakaka (ketawa kumat kamit). Tapi memang seronok lah program yg akan buat ni, semua orang ceria, semua orang gembira dan semua orang puas, insyaAllah..klau plan bulan 5 ni jadi...aku nak ajak sahabat2 aku tu makan angin ke Langkawi plak, nak merasa naik keta cable yg tertinggi di Asia...(tu pun klau pojek setel).


Hari Jumaat ada site visit di JPNS dalam pukul 3pm, then nk kena prepair presentation utk pojek ni.. aku pun tak tahu sapa yg nk present nnt, setakat backup bleh la... pastu nak wat site visit dekat kedai member aku utk buat renovation, then nk kena wat Quotation lg, Isnin plak site visit lg dekat balai Bomba TTDI Shah Alam untuk pemasangan aircond, tu pun nak kena wat quotation jugak...berapa banyak quotation daaa..... Pastu lg utk hari berikutnya, nk kena follow up member aku utk siapkan booklet yg memang nk kena siapkan dlm minggu tu, sbb sblm 14/2/2009, buku tu perlu dihantar ke tmp yg sepatutnya..ayoiiii... Alhamdulillah....syukur. Penat sebenarnya aku ni, tapi aku dh set diri aku utk focus dgn apa yg aku buat...slagi tak setel aku tak leh nak rest, pepatah melayu lama mengatakan "selagi ada kerja...kerja, kerja, kerja...". Kerja la la jawabnye.

Nak shopping lagi, nak beli barang camping lg..erm...byk jgk program aku bulan ni dan bulan depan, memang tahun ni tahun yg cukup pack bg aku..tapi aku x kesah dh dengan smua ni sbb tak ada apa yg aku perlu pikir kan lg utk every weekend, b4 this klau weekend mst nk kua dating pya (dh freedom dh..hehehe)..skng ni dh x ada apa nk di pikirkan, just kumpul harta dan capai target utk akhir tahun ni, pastu akan terus mencari dan terus mencari. Apa yg aku cari..?? Adalah...hehehe.Owh...!! tak sabar nak daki gunung ni, ada 27 hari lg utk aku mendaki "Gunung Hantu" negeri 9. Macam na lah dengan stamina aku gmknye.. nk kena start dari skg ni utk dptkn kembali stamina aku. Malu la klau gi sana tak leh nk daki, lebih2 lg klu ada kaum HAWA ni..malu siut!!! Dh la ke sna aku tak kenal sape2...just join pun dr kenalan MS (Nurra). Huk..huk...dah janji dgn dia nk daki gunung, kena la tunaikan...terpaksa la aku free kan shedule aku pada waktu tu..bluerk!!! Nak ajak Dahrul tak leh sbb tiada kekosongan lg dh..huwaaaa....(tiada photographer nk shoot program aku nnt). Abaikan lah..gua hati kering mcm ikan kering..Apa ada hal..suh nurra je la tangkap...ark..ark..ark...

oklah..dh cukup melalut lak aku.. tengah syok katakan...orng jawa bilang EDAN..hahahaha, gila menaip..hehehe..
Oklah..time to sleepy..kroh..kroh..kroh... esok nak pasang aircond umah orang..salam..!!!

MrYusSmiLe.

3 comments:

Anonymous said...

huh...dah 13 tahun aku tak camping atau panjat gunung...

Unknown said...

heh..lamo bebenor tu..pasni ko join aku lh..g cmping or gunung.. club ni aktif...berminat inform sm gue ok..

Anonymous said...

pasang aircond tae!!!!!
jgn pasang len