Wednesday, February 11, 2009

Berita gembira dan duka…

11/02/2009 – 2.14 am
baru lepas berjalan kaki dari opis ke rumah...peh!!! Exercise...(setelkan kerja)

Berita gembira dari kawan2 aku…
hari ini aku menumpang kegembiraan kawan2 aku kerana telah bergelar seorang ayah, sorang dapat anak perempuan dan sorang lagi dapat anak lelaki..so kira sepasang lah… aku tak tahu nk berkata apa2, yg boleh aku gambarkan raut wajah kegembiraan dari diri aku sendiri..walaupun aku masih bujang dan belum bergelar ayah tetapi aku dapat rasa akan kegembiraan itu. Anak kawan aku..anak aku jugak..sebab tu adalah perhubungan persahabatan yg kami jalinkan dari kecil lagi. Susah senang , kasih sayang kitaorang berkongsi bersama..tu adalah prinsip hidup aku dalam persahabatan. Tapi aku tak sempat lagi nak melawat anak2 comel ni..insyaAllah esok klau ada masa aku akan singgah utk lawat diorang…happy sangat..tak tahu kenapa aku terlalu excited sangat2..hehehe.

Tapi dalam kegembiraan aku terselit kedukaan yg aku sendiri tak sangka..herm..NORA.. penah dulu aku cerita akan perihal dia dalam BLOG aku ni, insan yg aku ambil berat diatas kesihatan dia.. buat kali ke 2 dia di masukkan ke dalam wad.. kali ni berita yg aku dengar, keadaan dia agak teruk dari kes dulu…herm.. Ya Allah.. dugaan betul… patutlah 2,3 hari ni aku asyik teringat dia, hilang khabar berita tanpa apa2 berita, kecewa sbb aku orang terakhir yg dpt tahu akan hal ni..herm.. aku tak tahu apa yg perlu aku lakukan.. aku mtk pertolongan semua sahabat blog aku supaya DOA kan Nora agar dia sedar dan sembuh seperti dahulu..kerana dia adalah sahabat aku yg paling aku sayang dan ambil berat akan keadaan dia.. seorang IBU yg tabah dalam melawan penyakit KANSER yg dihadapinya, tolong berikan aku sokongan dan dorongan, semangat agar aku mampu hadapi keadaan sebegini. Agar aku dapat melihat seorang IBU yg mempunyai 2 orang anak ini dapat hidup seperti insane lain. Aku tak tahu nak luahkan macam mana..bercelaru sedikit kepala ni, sebab dia adalah insane yg sangat2 TABAH bagi aku.. dan aku sendiri tahu akan keadaan dia mcm na…herm…

Maaflah…aku tak dapat nak meneruskan n3 aku ni… aku nak muhasabah kan diri aku ni… sebab tetiba aku jadi frust.. Ya Allah…. Selamatkan lah sahabat aku ni.. aku benar2 risau akan keadaan nya..aku benar2 sedih akan keadaannya dan aku benar2 mengharap akan kesihatan dia Ya Allah…kau kuatkan lah semangatnya dan kau berilah kesempatan ke atasnya …kerana kau tahu akan segala2nya.. Amin ya robbal alamin…

Wasalam……

-YusSmiLe-
p/s - seronok mengenali NORA kerana dia seorang yg UNIK dan sifatnya jarang ada pada setiap wanita.. kerana sbb tu aku sayangkan dia as my friend and my sisters...herm...

5 comments:

poohugly said...

ada pesakit kanser yg sembuh. Jangan lemahkan semangat dia ngn kata2 yg ksian. Banyakkn doala. sy pun penah ada org sy syg sakit kanser

Anonymous said...

Yanie pun terkejut yus semalam..
tetiba airmata mngalir tatkala yanie terima sms dr adik Nora...

InsyaAllah yanie akn cuba melawat Nora...
Lgpun the latest news..menurut adik nora,nora akn dipindahkan ke Hosp universiti sains kt klantan...
Yanie rasa nk pi jenguk Nora kt saner...

Moga2 Nora tabah melawan penyakit nya...:(

Unknown said...

Sama2 kita doakan y terbaik ok.btul ckp cik poyoz tu, jgn kita lemah krn apa y brlaku. Berikan smgt dan dorongan. Y penting sm2 mendoakan y t'baik ok

Anonymous said...

hoh
bila lak ko nak lukis potret aku ni...
hehe

SaraGurL said...

kanser..hurmmm, penyakit yg tkut utk sara dengar sbb arwah abah meninggal sbb kanser...smpaikan salam pd Nora tu yerrrr..n sara harap, die tabah n sntiasa berada dlm keadaan yg baik..