Wednesday, August 19, 2009

Injured… :3(

Aku kini dlm proses pemulihan diri di mana aku perlu perbanyakkan rehat, sbb kaki aku ada masalah sikit…tisu di buku lali aku t'koyak, so…doc suh aku kurangkan aktiviti lasak utk beberapa bulan. Mau x koyak..dlm masa sebulan, 3x kaki aku t'seliuh…first n 2nd masa aku trun dari daki Gunung…kat situ 2x aku t'seliuh..then balik dari tu plak kena lagi.. pergh!!! Sakitnya bkn kepalang bila kena mmg x igt…smp nk menjerit je dwatnya. Tapi sebagai seorg lelaki, aku kena la tahan. Doc suh restpun aku x rest…sbb kerja tgh byk..b4 puasa nk kena slow wat jobs lua…lgpun aku jns degil n kerasa kepala..jadi faham2 la.

Masalah utma skg ni bila aku nk solat je…nk duduk tahiyat awal tu..sakit sgt…aku tahan sampai badan menggeletar2 dwatnye. Sabar je la..x khusyuk solat aku beb.. member aku ada suggest, minum air susu Anlene (mcm tu ke spell dia..??). belasah je la..jnji ada bunyi. So..aku nk try amalkan… aku x suka manja kan sgt sakit aku ni..nnt jd melarat plak..sblm tdo tu aku rendamkan kaki dkt air suam..then urut2 sikit, bg urat saraf n darah ni b'jalan lancar, erm…. Entah lah.. bosan gk klau kurang aktif ni..takut badan jd sakit then berat badan naik…mcm na erk..??? aku pun tgh blurrr ni.. ada idea..??

Ncek Yus – kepala lutut pun injured…tggu masa nk wat operation je.. riso je

9 comments:

eL said...

Errr...mesin tebu tak pakai kaki kan? Nasib baik...

Betul tu, jgn layan sgt sakit. Nanti badan manja.

UglyPooh said...

yus...cepat pegi ngurut. tp cr org yg btol2 profesional lah.

ish..lenkali hati2 masa manjat gunung.

Unknown said...

mna pkai kaki emblem...pkai tgn je..huhu.. xpe la..manja ngn korang je la yee.

takut ar urut..sakit..hehehehe..pah tulun urutkan le..?

Anem Arnamee said...

Salam.

semoga cepat2 okke lik.
dugaan ramadhan ni.

tatit.

Unknown said...

:)..
thnx Arname..
harap2 gituh la..

Anonymous said...

ini julia punya kes... dh jupe tok kadi..ops! tuk bomoh?..

Unknown said...

blom lg...
huhu..tu lah..da jatuh saham Yus tao..Ju mmg nk kena ni Nora...hehehe

idryanie said...

Anlene memang elok yus...tp klu ambik anlene yus xleh nk minum kopi atau apa2 yag ada kaffen...
nati ilang khasiat susu tu..

ni betul taw!!!yanie pun amalkan anlene...yanie dpt info ni masa taun lps yanie ada attend ceramah tentang tulang...
anlene elok tuk kesihatan

Unknown said...

oh..ye ke..??
mean Yus kena berpantang la ni.. x ble minum kopi or bnd2 b'kafen ni..huhu.. seksa nya idup klu nk pntang2 ni...klu pntang nmpk tu ok gak la..xpe la.. nk kasi diri ni sihat kena la cergas. Kata nk pkai lama beb..

Apa2 pun, Yus ucpkan trimas ats information y b'guna itu.. cayalah!!