Monday, August 17, 2009

Nur Di Hati

Teringat sewaktu kanak & remaja dulu...
Nasyid adalah corong utama aku utk menyampaikan dakwah (walaupun masa tu aku hanya b'minat utk menyanyi saja). Tapi semakin lama ia sbati dgn jiwa aku.. dengan gemersik alunan dan irama perkusi, ia bagaikan pelembut hati yg mengasyikkan.
Dulu..NadaMurni adalah kumpulan yg paling aku minati sehingga ke hari ini dan pernah sama2 membuat persembahan bersama mereka, waktu itu nama kumpulan aku "Southun Nur". Now is "Ambroin". Selalu ada jemputan dan pernah banyak kali memasuki b'macam2 pertandingan nasyid dan sebagainya.

"Nur Di Hati" adalah lagu pertama yg pernah group kitaorang sampaikan..lirik lagu asal ini adalah dari kumpulan Nada Murni sendiri yg dimana sekarang ini di kenali sebagai "RABBANI". Bila di perdengarkan kembali konsep lagu ini, teringat memori lama dahulu..terlalu banyak kenangan yg t'semat... dan bila dapat tahu pemergian ust. Asri..hati aku terharu dengan pemergiaannya. Apa pun...ucapan Takziah buat keluarga Allahyarham dan sedekahkan Al-Fatihah ke atas roh nya..semoga di tempatkan dikalangan orang2 solihin dan semestinya Allayarham adalah seorang penghibur dan pendakwah yg t'baik.. segala yg Arwah sampaikan..akan t'semat selama2nya dlm jiwa aku..kamu..dan anda semua.. Al-Fatihah..

p/s - baru arini aku dpt post n3 ini..setiap kali t'dgr lagu ini..terasa syahdu di jiwa aku..sama2 muhasabahkan diri k.
Ncek Yus - b'sama b'juang demi agama kebenaran.

2 comments:

eL said...

selalu dengar nama Nada Murni masa kecik tapi tak notice pun Ustaz Asri salah sorang ahlinya.

Unknown said...

ustz asri adalah ahli nadamurni yg asal..selepas itu baru d tubuhkan Rabbani..Munif dr kumpulan hijjaz pun adalah dr Nadamurni juga..Raihan plak dr kumpulan the zikr..