Monday, August 17, 2009

Masa & Diri

Masa utk membaca kembali..dah lama rasanya aku x membaca. Mean membaca buku ilmuan la, pendidikan n motivasi. Setiap kali cuba utk membacanya, mst ada saje perkara n perbuatan yg mesti dilakukan..Adakah ini sifat or alasan yg sll diberikan kpd diri sendiri..??
Banyak buku2 yg aku dpt n beli, tapi lgsung x b'kesempatan membacanya. Rasa "KECEWA" dgn diri ini sebenarnya. Aku rasa org lain pun sibuk dgn kehidupan seharian mereka jgk, tp ada jgk waktu yg t'luang utk membaca. Mungkin aku semakin "Malas" kot utk membaca. Entah lah... mengejar impian saje x b'guna jika masa kita x pandai digunakan. InsyaAllah...aku cuba create masa yg sesuai utk diri aku sendiri, masa utk aku luangkan b'sama2 buku yg aku miliki. Sekurang2nya aku perlukan ruang utk semua ini..

p/s - Sedih sbb x dpt luangkan masa tk membaca buku "La-Tahzan", pemberian dr seseorg yg sgt dihargai.

NcekYus - Bila da ada niat..mst di teruskan...bila da tiada niat, apa pun x ada... Renungkan..

1 comment:

eL said...

Tak apa. Mula sikit-sikit. Baca suratkhabar pun baca jugak. Baca bahagian yang ilmiah dia. Ada bahagian tu.