Wednesday, August 12, 2009

posting



Ncek Yus br je explore n3 y Ncek YUs post sblm2 ni.. dr awal pembabitan ncek Yus smp la yg t’kini. Tak sgka gak yee, hebat gak Ncek Yus b’karya…hehehe (Puji diri padahal x ada apa yg besh pun). Ncek Yus t’igt dr awal pembabitan dulu, mcm na ncek Yus memulakannya… hya menaip dan p’kenalkan diri je masa tu, tnp apa2 pengetahuan dlm b’blog ni. Tp semakin lama semakin Ncek Yus study ttg cara yg betul utk b’blog wlaupun Ncek Yus tahu smp skg masih lemah dlm b’karya. Tp ncek Yus x malu b’tya pd sesiapa je.. dan akhirnya, ncek Yus dpt apa y Ncek Yus nk.

Bila Ncek Yus kaji balik, sbnrnya rmai d kalangan kita ni mampu m’jadi seorg penulis yg baik, mgkin tiada peluang or x tahu mcm na nk memulakan, semua nya dgn identity masing2, bagaiman dan mcm na utk melepaskan kreativiti itu. Byk blog dr sahabat2 Ncek Yus yg bagus2..sbb tu ncek Yus respek pd mereka2 y ceburi bidang ini..wlaupun sekadar suka2, tp kebanyakannya b’kongsi satu pengetahuan yg b’beza2,minat dan sebagainya. Cth nya…ada sesetengah org mampu m’jadi penasihat y baik dgn menyampaikannya dlm bentuk penulisan dan mereka tidak mahir dlm p’cakapan, dan ada pula y mahir menasihat melalui p’cakapan tetapi tidak mahir dlm penulisan dan ada juga mahir akan kedua2nya. So..dicni ada p’bezaan y unik pd seseorg itu.(itu hya sebahagian drp cth t’dekat).

Klau nk d rumuskan secara t’perinci.. kita ni sbnrnya insane y kretif dan mampu m’jd cth kpd org lain. Kita bleh menilai seseorg itu dgn hya m’baca setiap penulisan nya..adakah dia ni menarik or sebaliknya. Mood juga slh satu y dpt ncek Yus rumuskan…kita dpt kaji seseorg tu dgn perasaan y d luahkan dlm penulisan, dan kita tahu akan personality seseorg itu.

Ada para blogger’s yg suka m’baca hasil tulisan kita dan ada hanya sekadar memberikan komen semata tanpa membaca isinya. Kira byk ragam jugak lah dlm ni.. tp bagi aku, tu semua ada lah kebiasaan..ada org suka membaca dan ada org tidak gemar membaca, tapi apa yg penting setiap apa yg para blogger ni luahkan adalah dari jiwa mereka sdri, rasa kepuasan dan ketidak puasan. Ada yg meronta utk meluahkan ketidak pastian, dalam bentuk global atau sebaliknya, ada yg merintih, meluah dan meminta dan ada juga yg mengomel. Hehehe…sbb tu ncek Yus suka akn perkara mcm ni, kiranya dah jadi hobi n rutin harian bg ncek Yus walaupun kadang2 ncek Yus sndri tidak menulis, y pastinya… ncek Yus akn ttp brd d cni tnp apa2 n3 sekalipun.

Oklah.. setakat cni sj utk kali ni, itulah jiwa penulis..akn ttp menulis wlaupun x ada apa y nk d tulis..janji ncek Yus hepi n puashati akn apa y ncek Yus tulis kali ni..hehehe..

Ncek Yus S’tiasa t’senyum wlaupun bibir keras m’bisu…ngeeee.. ~wink~.

2 comments:

eL said...

Tu la dia...blog kita, kita la yang uruskan dan suka hati kita la nak tulis apa. Macam kain putih, kita yang mencorakkannya. Janji kita bertanggungjawab apa yang kita tulis.

Dahhh...jangan banyak cakap. Sambung lagi entry lain...muahaha...dah jadi mcm favourite cik emblem pulak ayat ni kan. Tak kira, nak cakap jugak kekeke.......

Unknown said...

HAHAHA..sgt garang orgnya si emblem ni yeee.. da sambung da..baca la smp muntah..wakakakaka..

Ncek Yus x byk ckp ar..tp byk menaip..t'lebey sudah...