Tuesday, October 27, 2009

Majal

Hari ni betul2 hari yg menyakitkan hati bagi aku..dah la nak wat kerja tak ada transport, keta masih kat bengkel. Alih2 gi pinjam moto abang aku. Then gi lah renew lesen and roadtax customer, dah setel sampai pos office nak bayar wet bil air, api dan macam2 lah..sekali tu check..duit tak ada..sedangkan masa kua rumah tu aku dah masukkan wet kat poket aku..herm..aku rasa cicir masa aku jawab panggilan talipon agaknye..sambil kuarkan handphone.. wet tu pun ikut kua sekali..hampeh!!! punya lah aku mencari di setiap pelosok daerah, ranjau danau dan duri yg aku lalui sebelum ni...tapi sia2 je..hati jadi panas...kifarah pada diri..cuba anggap sebagai "bukan rezeki aku". Tapi tulah...walaupun redha..tp still lagi rasa tak puas hati dan geram.. pe nak wat..sifat manusia, mesti nak memberontak punya.. apa pun..moral of the story is..klu ada wet tu..plz masuk terus dalam wallet..jika tidak...akibatnya sama la mcm aku..padan muka aku...sendiri tension..!!! (RM150 beb..byk tu...huhu) 2 minggu punya blanja dapur tu..argh!!!!!!!!!

Takpe lah...itu je lah yg mampu aku cakap..bagi sedap hati ni sikit..ada la tu benda dan perkara yg tak betul aku buat hari ni..niat jahat kot....huhuhu..oklah, nak muhasabah diri..nak sujud syukur..syukur wet sendiri yg hilang, bukan wet customer...huk..huk..

Ncek Yus...
Tak nak la ckp pape...sedih.:(

3 comments:

idryanie said...

saba2...
syukur rm150 klu 1.5k caner???

Unknown said...

klu 1.5k..??no komen la..mao mengangis air mata darh kot..hehehehe

UglyPooh said...

ujian Tuhan nk bagi..tbe2 hilang, sakit dll.
pasni dia bg yg baik2 pulak:-)