Friday, June 22, 2012

Susah sebenarnya berniaga sendiri, sebab kita kena mencari Rexeki kita dengan usaha sendiri, tapi yakin bahawa rexeki tu datang dari Allah, kita berdoa, kita berusaha, InsyaAllah Allah akan berikan rexeki pada hambanya, 
isi spoiler...
Risau jugak sebenarnya hati ni bila memikirkan soal kawin, yelah... banyak perlu pakai duit, bayar sana, bayar sini, tempah sana tempah sini, semua memerlukan duit, bukankah lebih mudah jika perkahwinan itu lebh simple tapi meriah, tak perlulah terlalu crowded sgt2. Yelah... memikirkan selepas berumahtangga kehidupannya lain, klau bleh NcekYus tak nak la terlalu push sangat cari duit lepas kawin, nak lah masa NcekYus fully utk my wifekan? Itu keinginan NcekYus... dan itu perancangan NcekYus dan setiap insan punyai pendapat dan luahan masing2, so..NcekYus hanya menyampaikan saje, dari dalam doapn kita sampaikan pada yang Maha Pendengar KITA. So.. Pohonlah.. jika diperkenankan, mudah2an.. dipermudahkan segala urusan nanti.. InsyaAllah.. :).
Klau bolehlah.. Soal benda Haram yang di Halalkan ini, kalau boleh, dimudahkanlah.. tak yah la terlalu ikutkan status or kedudukan, yang akan meneruskan hidup nanti orang yang akan bina keluarga baru, yang penting sekarang, mampu sara anak orang dengan secukupnya. Bakal Pengantinpn tak pening2kan.. Islam tu simple.. adat tu yg kadang2 mencetuskan kesusahan untuk mendirikan tiang masjid.. bukan NcekYus cakap adat tu tak perlu, tapi buatlah yang semudahnya.. he he he.. (jgn blaim NcekYus, pendapat NcekYus.. yelor, bakal pengantinkan...kan..kan.. he he he).
Oklah.. membebel cam dak pompuankan NcekYus ni? Apa pn.. semoga niat dan kebaikan kita akan dipermudahkan, kepada bakal2 pengantin, semoga succes membina keluarga baru. Binalah masjid itu dengan indah sekali, luar mau pn didalamnya.. Amin..

No comments: