Sunday, November 16, 2008

IpoH maLi




Assalamualaikum.... hehehe... Aku kembali bersemangat.... hari Jumaat baru2 ni aku baru je turun Ipoh, Perak. Aku pergi jemput anak kakak aku yang skang ni berada di Mekkah. So ada gak la aktiviti yang aku rasa menarik untuk aku buat hari tu... Biasa la, dah start cuti sekolah dah tentu budak2 asrama balik bercuti kan...??


Aku pergi dengan mak aku dan anak buah aku. Saje je buat berteman... dah lama sebenarnya aku tak berjalan jauh macam ni...Alhamdulillah, badan ni still tahan lagi drive jauh2. Aku memang suka berjalan lagi2 bila destinasi aku perak...sebab perak lah paling banyak kenangan aku dulu...dari aku dok sana, sampai la aku pindah ke selangor ni...dan memang perak antara negeri yang aku paling suka...why??? aku pun tak tahu...

Banyak dah yang berubah sebenarnya.. lagi2 bila berhenti di kawasan rehat R&R tapah. Memang cantik gile tempat tu, dah serupa kawasan peranginan pun ada, pusat
membeli belah pun ada...cuma kat sana selera makan tak ada. Entah lah kenapa.. Tapi kawasan tu memang best...hahaha...korang tahu tak..masa aku tengah dok rest kat kawasan rehat tu..adus...ada satu awek yang tengah dok usha2 aku then malu2..memang bertentangan mata masa tu...senyum dia memang menawan gile..aku pun layan senyum gak..pergh!!!! dia balas la..cuma tu la, dia ngn family dia, aku ngn mak aku..memang tak boleh nak buat ape masa tu..hehehe. Aku terpaksa abaikan niat aku nak ngorat.. aku ingat aku syok sendiri..tapi masa aku nak bangun dari tempat duduk menuju ke kereta...budak tu macam resah gile. Mungkin apa yang dia rasa macam aku rasa kot. Tapi abaikan lah... kalau di takdirkan tuhan...mungkin boleh bertemu lagikan. mana tahu.




Alhamdulillah..dapat gak aku jejakkan kaki ke sana... macam2 la aku beli...dah tentu perhentian tapah tu wajib dengan buah jambu air...cuma mahal la...sekilo RM10...kat sini..baru je sekilo RM8. entah la...lantak la...janji beli...
perjalanan aku masa pergi tu memang lama gile...tapi balik tu tak ingat aku drive
...laju gile..sekejap je smp..tup tap tup tap...dah dekat bukit beruntung...pergh!! Aku pun tak perasan yang aku dah terlepas slim river...hehehe... tulah...bila dah syok meroyan dengan keta macam ni la aku...klau hantu kat sebelah race ngn aku pun aku tak perasan..hehehe.

tu jela aku nak cite..tak ada apa yang menarik..yang menariknya aku sampai sekarang teringat awek tu...adussss!!!! ruginya...Doa2 la aku agar jumpa awek tu balik..sweet sangat2.. cau dulu ok..hehehehe..















-MrYusSmile-

p/s - Jiwang plak entri aku kali ni...hehehe...tapi aku suka sebab datang dari hati aku sendiri.

No comments: