Wednesday, November 26, 2008

Sebab Ni rupanya...

Ai...

Kali ni aku nak cerita sikit sebab apa kebanyakan pitcha aku ni banyak yang pakai spek...?Ramai orang tanya esp gurls la. Ok..reasonnya mudah sangat2...sebab utamannya mata aku sensitif dengan cahaya. Bila aku tak pakai spek waktu siang effect utama ialah aku cepat pening..yelah..cahaya matahari on direct ke mata then berlakulah silau..bila dah silau mata ni jadi sakit..bila dah sakit terus ke otak..bila dh ke otak...mula lah aku pening..bila dah pening faham2 sendiri la erk.. hehehe..


Aku bukan nk b'gaya macho dengan spek mata ni..pembetulan...bukan b'gaya kerana nak tunjuk macho ok. Tapi kerana aku ada migrain.. tapi walau macam mana sakit akibat migrain ni..aku still mampu buat kerja, sebab dah biasa dengan kesakitan..sebab tu sebelum ni aku penah letak entri y b'tajuk.."Sakit itu Nikmat". Jadi..segalanya dah terungkai, jangan la pasni korang tanya lagi erk..hehe.. aku tak penah merungut sakit depan mak aku kalau migrain aku datang. Aku buat cool je..paling koman pun aku cuma mintak mak aku panadol saje. pas telan sebijik dua...lega sikit la sakit ni...then restkan mata dalam beberapa minit...insyaAllah ok..yang penting kena cool selalu dan jangan banyak preasure. Sekarang ni aku preasure dengan kerja tapi aku layankan aje ape yang aku hadapi...aku tak suka pikir susah..sebab nanti aku tak leh wat kerja.. fikirkan semua mudah.


aku penah migrain tahap kritikal masa tingkatan 5. Memang kepala ni nak pecah sangat..nak meletop..!! Siap aku ketuk2 kepala ni tau...ambik jarum then cucuk dekat tempat sakit..firstly sebab nye rasa sakit cucukan jarum tu lebih sedap daripada sakit kepala ni..dah rasa sedap dengan kesakitan tu..aku tekup muka dengan bantal...sampai la aku tertidur..pastu ok. Dan sekarang ni..aku dah biasa dengan kesakitan migrain ni..Penah wat medical check up dan tanya doktor..doktor kata migrain tak ada ubat sebab dia akibat preasure or kurang rehat..yang ada pil tahan sakit saje..dulu aku ingat aku ada ketumbuhan dalam otak ni..tapi Alhamdulillah..syukur tak ada..


tulah sebab aku kerap pakai spek hitam...klau tak ada spek hitam aku nak keluar rumahpun macam tak best lah..kadang2 tu memang aku tak pakaipun..saje je..cuma mata ni jadi sepet la..hahaha..dah macam apek aje. Well.. nothing to says... yang penting apa2 perbuatan yang kita buat...hanya diri kita sendiri yang tahu sebabnya..thanx pada sapa2 yang selalu tanya soalan tu dan puji aku..appreciate sesangat...cau.


-MrYusSmile.blogspot-

p/s - Aku rasa bila pakai spek hitam ni..konfiden Level aku tinggi...sebab menampakkan keyakinan pada diri sendiri...keep in touch ok..:)

No comments: