Friday, January 9, 2009

Impian dan keinginan..

Korang ada impian dan angan tak...???

Semestinya aku tahu jawapan nya... Semua orang ada impian, lebih2 lagi bila keinginan tu terniat di dalam hati. Aku punya impian dan aku juga punya keinginan...walaupun buat masa ni aku masih tak mampu untuk mencapainya..Apa salahnya kita pasang angan2 kan...?? Mean...Angan2 yang akan jadi reality pada satu hari nanti..

So...disini aku nak berkongsi sedikit dengan korang apa kemahuan aku selepas aku capai apa yang aku impikan... tu adalah target aku yang bleh dikatakan penting jugak lah, sebab keinginan nak memilikinya membuak2, lagipun memang dari dulu aku nak benda tu.. Apakah ia..?? Okeh!!! Sebuah kereta yang selama ini aku pendamkan..Mazda 6 2.0 or 2.5 litre in line 4-cylinder, DOHC, 16-valve engines.

Mazda 6 new Model
Mitsubishi Lancer Turbo -White
Mitsubishi Lancer Turbo - RED

Gambar atas tu adalah impian aku, klau tak dapat pun, dapat Mitsubishi Lancer Turbo pun dah ok. Aku memang akan capai impian aku tu sebab peluang dan jalan untuk aku dapatkan impian tu aku dah nampak..tengok aje lah...tak tahun ni..tahun depan selepas selesai umrah..InsyaAllah.. Tu adalah impian dan keinginan aku..sekurang2nya ada semangat jugak untuk aku terus berjaya. Tak salah untuk memiliki benda yang macam ni...kadang2 kepuasan tu perlu, tapi berpada dan tengoklah apa yang kita nak..betul tak..??? Yang penting jangan lupa diri sudah.



pesanan sahabat:
Sahabat2 aku pesan, pasang lah angan2 setinggi gunung, daki pelan2...jangan terburu2, bila pertengahan jalan jalan give up..teruskan usaha untuk sampai ke puncak. Kalau penat rehat, klau masih bertenaga teruskan.

Maksud dia- jadikan angan2 itu sbg sumber inspirasi diri, walaupun lambat, tapi dapat. Bersabar dengan semua perkara dan jangan terburu2. Teruskan apa jua niat, yang penting capai apa yang diingini..teruskan berusaha.

-MrYUsSmiLe-
p/s - bukan omong kosong...:)
Post a Comment