Wednesday, January 7, 2009

tips untuk dipermurahkan rexeki..


Salam semua...??
sebelum bermula n3 ni aku bersyukur di atas nikmat tuhan yang telah mencipta sekian Alam ini, dengan segala serba serbinya boleh dikatakan cukup la bagi aku..Tapi memang cukup la bagi insan yang sentiasa mensyukuri nikmat Tuhan itu..
Aku sekarang ni nak berkongsi dengan korang semua ilmu dan amalan yang aku lakukan setiap hari untuk dipermurahkan rezeki ini... Alhamdulillah, memang amalan yang aku lakukan ini berhasil. Macam na kita nak dipermurahkan rezeki...??

Pertama sekali...setiap apa yang kita dapat walau satu sen sekalipun kita kena bersyukur, sebab setiap kesyukuran yang kita ucapkan insyaAllah Allah akan berlipat gandakan rezeki kita, walaupun rexeki itu bukan sekarang...tetapi di masa akan datang.

Selepas solat kalau boleh buat "sujud syukur", minta akan diperolehi kejayaan, kesenangan dan segalanya lah..dengan niat yang ikhlas. Sebab nya bila kita sujud, kita benar2 dekat pada Allah, kita menyembahnya, kita merendahkan diri kepada nya... InsyaAllah...dimasa akan datang Allah akan permurahkan rezeki kita. Jangan mengharapkan setiap doa kita termakbul, Allah tak akan tunjukkan dan berikan pada hari tu jugak..mesti bersabar dan tahan dengan dugaan yang Allah berikan kepada hambanya. Bukan senang kalau nak senang...tapi senang bila dah senang dan dalam kesenangan tu bila kita leka, akan senang ditarik nikmatnya. Faham tak maksud aku...?? Harap korang faham..

Kedua sekali mind set kita...set kat kapala otak ni perkataan senang..senang...senang...mudah..mudah..mudah.. sebab ape..?? Itu adalah sebahagian daripada doa jugak..bila kita set pemikiran kita dengan perkataan senang ni..insyaAllah..semua perkara atau perbuatan menjadi senang dan mudah..cuba korang cakap SUSAH...??? Lama2 susah la jadinya....betul tak..??? Bila mulut berkata, hati terniat dan secara automatik otak akan menSET perkataan itu..macam study jugaklah.. kalau tak belajar dan tak faham jadi susah faham kan..?? so..biasakan diri dengan senang dan mudah walaupun kerja yang kita buat tu mustahil bagi kita. Kalau kita bodoh tapi mahukan kemajuan..kita kena belajar dari buku atau guru..tak pun dari pengalaman orang lain. Sebabnya..kat dunia ni tak ada orang yang bodoh dan malas...yang menjadikan diri kita malas kerana diri kita sendiri. Nawaitu tu yang penting.

Jangan lupa lepas solat amalkan ayat" seribu dinar".. Ayat tu bagus untuk kita semua, ada ayat2 lain tapi paling mudah ayat seribu dinar lah..korang mesti tahu ayat tukan..?? So..itu adalah tips dan amalan harian aku, memang nampak hasilnya dan kesannya..cuba amalan kan..klau boleh jangan cuba..tapi praktikkan ia berkali2, berhari2 dan jadikan ia sebagai kewajipan harian korang.
Lagi satu..jaga akan solat kita. sebab nya ia wajib!!!! ingat tau..!!

Ok...aku harap aku boleh dapatkan tips daripada korang jugak..sebab aku nak gak ilmu dari sahabat2 aku ni..sama2 dapat ilmu dan sama2 dapat keberkatannya...Boleh kan..???? Sama2 lah kita ingat mengingati dan nasihat nasihati antara satu sama lain....Salam...??
NOTE:
salah satu syukur nikmat rezeki:”Jangan mengingat2 harta yg telah hilang, krn rezeki kita yg sesungguhnya adalah apa yg kita makan, dan apa yg kita pakai…selebihnya belum tentu rezeki kita…”, kalo rezeki kita sudah diambil orang, doakanlah semoga rezeki itu bermanfaat utk dia, dan kita dibalas dg rezeki yg lebih banyak dr yg hilang.
-MrYusSmiLe-
Post a Comment