Sunday, February 8, 2009

aku perlukan EXTream...


Sekarang ni aku inginkan sesuatu yg lasak or EXtream... terutama skali dlm sport activities. Sukan lasak yg aku impikan adalah ROCK CLIMBING.. tu adalah sukan impian aku dari bangku sekolah lg, mmg dr dulu aku kepingin utk panjat gunung yg curam dengan menggunakan kekuatan otot badan ni. Bagi aku itu adalah sukan yg penuh cabaran dan lasak, memanjat dan bergantung pada ketinggian yg beribu2 kaki dr paras laut...wah!!! Best siut....!!!

Penah sekali terniat dlm hati ni nk join club climbing ni..tapi masa tu aku ada masalah kewangan, dan alatan kelengkapan dia mmg expensive gile2..Mahal woooooooo.. aku tahan je keinginan aku smp sekarang, and NOW..aku akan ceburi bidang tu tak lama lg. Join mana2 club under DISCOVERY team. So..dapat la aku merasa utk jelajah negara org.. klu berpeluang lah.. tempat yg aku teringin sekali di GRAND CANYON..syurga pendakian bg peminat rock climbing ni..walaupun ada the best place yg lbh extream.. tapi bg aku Grand Canyon lbh extream.. x dapat merasapun, sekurang2nye aku nk jgk merilisasikan impian aku tu.. so..impian utk trip ke Gunung dh kesampaian, tak sabar rasanya...hehehe..pastu impian yg ni akn aku capai jgk.
Salah satu sebab pun kerana kepuasan jugak..dan dari situ juga aku dapat menikmati keindahan dan keajaiban muka bumi Allah ni dalam sudut yg berbeza serta pandangan yg berbeza. So..tu adalah apa yg aku impikan.
Tapi tulah..minat aku ni tiada siapa nk kongsi sbb aku je yg ada minat mcm tu...kwn2 tak berminat, sabar jelah kan ENOT kan...kan...kan..??? Bagi aku..sukan adalah segalanya... lg Extream..lg bagus... lg susah lg mencabar BEB..!!! Majulah sukan utk Negara... walaupun tak maju2..tp sekurangnya kita mencuba utk memajukannya... that i'm ryt??? yes!!! That ryt bebeh...
Oklah..cau dulu...
wasalam...

-MrYusSmiLe-
p/s - Masa kecik sepupu2 aku gelar aku Spiderman, sbb aku suka panjat dinding, lbh2 lg dinding rumah yg x siap.

3 comments:

poohugly said...

hehe...bolh blakon ngn cicakmen la nnti ye?

eL said...

errr...boleh tak tolong ambilkan shuttle cock yang tersangkut atas pokok ciku kat kampung saya? hari tu main badminton, dia tersangkut kat situ :P

Anonymous said...

yanie suka tgk org memanjat ni...

klu yus nak jungle tracking..
dtg jew bt caves ni..
klu nk tracking,dtg lh cni
dkt belah blakang taw!!!!
jgn tersalah lak
klu dtg kt depan,panjat tangga je lh...huhu
ramai org tracking kt cni
especially ari ahad..

yanie suka tgk diorg memanjat
ramai mat salleh
org kita x ramai..
tp umie aida slalu dtg tracking kt cni...
best tgk diorg tracking

yanie ada 1 penyakit sebab tu x dpt nk memanjat..hehe
penyakit takut..:P