Sunday, January 3, 2010

Lipas Oh Lipas...

Sapa takut lipas..?? Sapa benci lipas..?? Sapa suka mkn lipas..??
Lipas oh lipas, kerana diriku sungguh berharga maka terpaksalah aku menghapuskan dikau.. bunyik sungguh kejam, tapi tak sekejam seperti manusia buang anak (apa kena mengena yeee..??).
Hari ni, aku dengan senang hati cuba menjadi seorang yg kejam terhadap serangga yg mmg aku benci, iaitu LIPAS.. masakan tak, semakin bermaharajalela spesis ni di rumah aku, hangin je satu badan ni..ntah mana dia dtg dan membiak, aku pun x pasti, so...secara rawaknya aku telah melantik diriku utk menjadi technician pest control...wahahahahaa (ketawa jahat). Bukan mudah sebenarnya, perlu byk kesabaran dan berani, sbb nye lipas ni kadang2 dia ni suka membalas serangan pihak lawan (aku), bila dia menyerang maka terpaksa la aku pijak2 lipas tu. GERAM!! memang GERAM ya amat2.
So..pada sesiapa yg perasan ada lipas dikawasan rumah tu. cepat2 la bertindak, sbbnye..seekor lipas boleh membiak sebanyak 20ribu ekor dlm masa setahun(itu utk seekor), klau berekor2 mcm na lak..? korang kira la sendiri. Bukan apa, ini utk elakkan dri berlaku bermacam2 penyakit di sebab spesis ni yg sememang nya kotor ni. Mungkin kita x sedar akan semua ni, tapi kesedaran tu perlu disedarkan bila aku dah bagitau korang kat dalam ni. Jangan plak korang tido lena, lipas tu leh berjogging kat atas badan korang...aku dah kena, sbb tu aku berani cakap. Moral of the story is.."jaga lah kebersihan diri dan tempat tinggal anda".

NcekYus - President Pest Control Sedunia.
Post a Comment