Wednesday, October 13, 2010

Lain orang lain rexekinya...

Wah...!!!! Klau Allah dah berikan rexeki kepada hambanya memang mencurah2 limpahnya, cuma usaha lebih dpt lebih, kadang2 usaha sikit dapatnya lebih, itu lah nikmat yg Allah berikan, cuma dalam hal ni kita perlu tahu. Rezeki yg kita dpt tu kita syukur atau tidak, berkat atau tidak, salurannya mcm mana.


Kadang aku terpikir jugak, ada seorang insan tu, kehidupannya cukup mewah, boleh di letakkan sebahagian dalam ranking billionaire. Wlaupun masih muda dan menjangkau umur 20an, tetapi hartanya dah terlalu banyak, tak perlu lah aku cite berapa banyak bisnes yg dia ada, cuma yg aku boleh bgtau, satu saluran bisnesnya setiap bulan mencecah 8 juta... Wow!!!! satu saluran je..kalau banyak saluran mcm na..??? Dalam hal ni..education n certificate tak lah very important sgt, ada usaha yang gigih kita leh capai kejayaannya..tapi kita perlukan knowledge dalam bidang yg kita ingin ceburi sebagai guide utk kita berniaga.

Dalam umur yg sebegitu muda, dia telah menikmati segala2nya..tapi benarkah dia menikmatinya atau masih mencari2 jawapan dlm diri nya? Kita x tahu..hanya dia yg tahu or masih tiada kesedaran lg. Tapi aku memang respek dengan insan ini..mengambil keputusan utk ceburi bidang perniagaan dengan certificate SPM saje. Kebijaksaan dalam mengatur langkah dan membuat keputusan.. Semoga pada masa akan datang aku mampu menjadi sebahagian darinya walaupun tidak sehebatnya...cukup dengan nikmat yg ada...walau apa pn bersyukur dengan "NIKMAT" yg Allah beri, melimpah ruah rezeki yg Allah berikan....wallahuaklam...:)

NcekYus.

1 comment:

idryanie said...

mudah2an kita juga akn jd cam beliau...ameen