Friday, November 12, 2010

Basikal

Pak...!! mau dibawak kemana barang tu Pak..?? he he he

Heh!! Bila tengok gambar diatas, teringat satu kesah (kesah benar) yg terjadi di depan mata aku.. Perkara ni terjadi 10 thun lepas, that mean masa tu umur aku 19 tahun la..Opss!!! kantoi...orang tau lak umur aku..he he he

Sorang Mat pit ni dia lepak2 ar dekat tong sampah tu, dok usha2 barang.. dok tertonggek2 mcm berok mak yeh..rupanya tengah fikir la macam na nak angkat almari besau gedabak ni, sbb x ada transport lain, melainkan sebuah basikal antik yg kira dah uzur jugak sifatnya.

Nak di pendekkan story, dia beredar seketika, mungkin kecewa agaknya.. dalam beberapa minit lepas tu, dia bawak geng ar. tak ramai pun sorang je, apa motif dia bawak geng ye?? Motifnya dia nak suh membernya angkat almari tu untuk diletakkan di bonet belakang basikal (tempat carry penumpang)..ha ha ha.. apa yg bestnya, bila letak almari tu je beskal tu willy..bila letak je beskal tu willy..aduss!!! ha ha..kelam kabut masing2 betulkan keseimbangan beskal tu. punya la aku ketawa bersungguh2 dengan tgk muka dorang yg mmg tekun dan serius bagai nak rak..ha ha ha..

Bila tak boleh dia cari bantuan lain, panggil sorang lagi kwnnya... kali ni sorang dok kat beskal, dua orang dok tahan kat belakang..macam na tu?? dapat bayangkan x? Pastu aku malas nak layan sangat, sbb pecah perut ni nak ketawa, aku x tau la apa jadi pastu..masuk longkang ke..apa ke..aku x pasti..tapi dia pya style mmg macam gambar diatas ni..cuma yg membezakan pic tu ngn cite aku..beskal kat pic tu ada 4 tayar yg dlm cite aku ada 2 tayar..so better yg 4 tayar tu lagi mudah kejenya..seimbang..x ada la sampai beskal willy2 nak bawak lemari besau tu...ha ha ha...


Moral : Selagi ada kesungguhan, apa pun mungkin BOLEH!! "kami x kuat dan kami x besar, bila bekerjasama smua jadi mudah...WonderPet".


Mari kita tengok pic lucu kat bawah ni ok..:-

Hahaha... transport kat atas ni kat Malaysia tak ada lg,..5kmj. GEMPAK!!!
Beskal ni dulu kat tempat aku ada sebijik, budak2 BMX yg buat..lg tinggi dari ini..:)
Hahaha..yg ni mcm mengarut..tapi layanz...
Beskal ni elok utk otot kaki..kalau korang mampu kayuh korang memang hebat.:P
Hahaha..MALAYSIA BOLEH...!!!! Local product




P/s - Diharapkan korang semua terhibur yee...:)

4 comments:

azzey said...

Ncek yus: klu basikal cam kt atas skali tu ada kat sini.....mau ramai yg x naik bas dh blk kpg kot....lg2 dgn kemalangan sana sini.....hu3...

Unknown said...

cik azzey: ha ha ha..tp ada ke yg nak wat kenderaan mcm tu kat sni awk..:P

idryanie said...

pic nyer x menarik minat tp citer tuuuu...
menggelegak sgala usus dlm perut menahan ketawa ngn citer mat pit..:))))))

Unknown said...

he he.. penat je upload pic byk2..rupa2nya citenye je yg menarik hati..hampeh..huhuhu