Sunday, January 30, 2011

He he he.. Baca la yee

Salam...
Pagi ni hujan dari pagi tadi tak henti-henti, sejuk ya amat2 la sangat, macam malas nak mandi pun ada gak...he he he he.
Semalam satu hari aku berjalan, dari pagi sampai la ke malam..he he he he.. saje buang masa kejap, lagipun ada agenda pagi tadi, so..."alang-alang penyeluk pekasam, biar sampai ke pangkal lengan, alang-alang aku sudah keluar, memang sampai malam la jawabnya aku pulang"..he he he he.
Pagi aku ada keje nak dibuat untuk setelkan apa yang patut (sedikit rushing), lepas tu ada appointment dengan Abang Angkat, lepak sambil lunch di Windmill Restaurant di Plaza Masalam S9 sampai pukul 3pm, by the way nak selit sikit pengalaman makan kat Restaurant tu, disebabkan aku ni suka berjalan sambil cari makan dan suka merasa makanan, jadi aku suggestkan korang untuk try steak kat Windmill Restaurant, dari rasa tekak aku, makanan dia ok and Nice. But agak very expensive sikit la, tapi tak ape la kan, nak merasakan. So berbaloi-baloi lah. Sesuai untuk bawak family makan kat situ dan tempat dia menarik. Apa pun thnx pada Abang angkat aku sebab belanja aku semalam, huhuhu..agak segan, tapi tak ape la kan, REZEKI..Alhamdulillah, bak kata pepatah melayu yg di tokok tambah, "Orang memberi, kita merasa, orang dah belanja, BELASAH saje"..he he he he..:P
Lepas jumpa Abang Angkat aku, aku menyinggah ke masjid Negeri, solat zohor..rupanya ada orang buka booth kat situ la, ada orang jual-jual barang dan makanan, so..aku amik kesempatan untuk meneroka kawasan sekeliling, saje buang masa sebab pukul 5.30pm aku kena amik iqa dekat S13 di laman Seri Bisnes park Shah Alam, sebab dia ada seminar kat situ. Aku lepak di booth orang jaul-jual buku agama, saje tengok-tengok sambil baca buku, tapi belinya tidak..Hampeh betul aku ni...ngeeee... khusyuk gak la aku membaca. around 4pm aku gerak ke kedai sepupu aku di S7, buang masa sikit..lepas tu baru aku gerak ke Laman seri then singgah disurau, tunaikan tanggungjawab. Huhuhu...pas solat tunggu lagi 30minit, adoiii...penatnya. ingat dah setel..tak setel lagi...Sabar je lah.
Lepas amik iqa aku pegi Subang, jalan-jalan kat Subang Empire Mall, jalan-jalan cari makan dan cari barang. So..penyinggahan di Subang Empire aku tertumpu kepada satu kedai makan yang diberi nama SERAI, tempat menarik dan sangat ramai pengunjung, apa lagi...singgah makan ar..he he he he.. ini pertama kali jugak aku jejak kat sini dan makanan dia not bad dan mengikut selera tekak beruang aku ni, habis licin selicinnya pinggan tu. tapi pinggan je yg yang tak boleh telan, klau tak dah lama habis aku kerjakan.. so.. aku suggestkan korang makan kat sini sebab sedap dan harganya standard dan tak mahal dan tak murah..sedang-sedang aje. umpama windows VISTA dan Windows XP..tengah-tengah Windows 7. Mean orang mampu nak makan kat sini. Menu tu korang sendiri la tengok kalau dah sampai sana, aku malas nak cite nanti banyak sangat yang aku nak terangkan..he he he he.
Agenda seterusnya bla..bla..bla.. (penat) masuk kedai computer, usha barang, saje tengok-tengok...adus!!! minat lak pada i-Mac..huhuhu..macam nak beli, tapi mahal..huhu..memang mimpi-mimpi aku dibuatnya..bukan apa, i-Mac tu sesuai utk aku wat kerja-kerja design ni, nak harapkan CPU aku tu??? huhu..boleh la power dia, cuma tak cukup power aje (nampak sangat tak bersyukur)...huhu.. gurau aje la..teringin aje, tapi belom mampu nak beli.. InsyaAllah..coming soon, dalam plan.

Oklah..pendek cite, lepas tengok barang terus rushing balik rumah sebab aku dah mengantok tahap gaban, sampai umah wat apa yang patut, pastu tetiba dah subuh...hehehehe.. sungguh dasat penatnya...apa pun, sori kalau n3 panjang menjela, saje backup untuk hari-hari lain yang tak update-update lagi... terima kasih pada yang sudi jenguk ke blog Ncek Yus ni, walaupun ayat kelam kabut, sebab menaip mengikut apa yang terfikir kat kepala otak ni, apa pun, hepi-hepi selalu dan Assalamualaikum....

No comments: