Wednesday, March 13, 2013

Daftar Pemilih

Assalam mualaikum ..
Wah!! Hangat banget betol cuaca hari ini, syukur Alhamdulillah.. tapi diwaktu petang selalunya akan turun hujan.. Biasalah, cuaca sekarang dah x menentu dan kalau nak diikutkan sekarang ni bukan musim hujan. Tapi itulah kekuasaan Allah SWT kan.. Dia yg mampu melakukan semua ini, kita sebagai hamba jangan lah leka dah merungut.. hujan la... panas la.. tu semua ketentuan Allah kan.. 
OK..!! 
PRU13 semakin terasa, so....? Dah boleh mengundi ke blom? of course yg dah akil baligh tu dh boleh mengundi, tapi dah daftar ke? Klau dah GOOD!! Kalau belum lakukan dengan segera, yg berdaftar tapi tak pergi mengundi, tahun ni rajin2kan diri untuk turun ke padang, jangan esok kalau dah habis PRU korang merungut macam2 itu adalah kesalahan korang sendiri, korang yg menentukan masa depan NEGARA,BANGSA dan lebih utama AGAMA. Jika belom..daftar sekarang utk PRU 14 yg akan datang OK?
Bila di lihat anak melayu yg muda-muda sgt susah untuk menabung UNDI, sebab bagi anak Melayu, benda tu seperti tiada kepentingan, cuba kita lihat anak bangsa lain, diorang bertindak lebih matang dari anak BUMIPUTERA sendiri, sebab mereka nak perubahan untuk kepentingan mereka di masa akan datang.. betul tak apa yg saya katakan? Bagi kaum wanita melayu pulak, kebanyakannya masih tidak berdaftar, ini research yg saya buat lah, it's TRUE.. itu adalah kebenaran!! Tapi bagi golongan wanita yg ada TANGGUNGJAWAB dan dh boleh mengundi.. SYABAS untuk korang... clap2...
SO?
Buka minda anda untuk merubah masa depan NEGARA.. tak salah untuk mencuba sesuatu yg baru untuk perubahan daripada takut untuk berubah.. Jadi, Lakukan TANGGUNGJAWAB anda sebagat rakyat MALAYSIA.
Semak area mana anda mengundi, click link diatas ini.

No comments: