Saturday, April 13, 2013

REZEKI

 Alhamdulillah...
Rezeki berganda... Syukur Alhamdulillah..

2 menu dibawah ini mendapat sambutan yang sangat2 menggalakkan, memang tak disangka dengan sambutannya, try untuk pertama kali SOLD OUT.. 2nd time pulak SOLD OUT juga sehingga ada yg tak dapat nak terima tempahan lagi sebab kuota dah penuh, tapi InsyaAllah.. akan buat lagi untuk next week, bila tu? nanti akan di update.
Tapi... Miss Fiancee plan nak buat Nasi Beriyani pulak untuk Rabu depan.. May be Jumaat in sha Allah Nasi Arab Kabsah punya turn.. so.. harap bersabar ye? Lagipun kesihatan dia tak mengizinkan, Yelah.. kerja keras non stop semata2 untuk setelkan segala order dari customer.

AHAD ini pulak dia buat kelas untuk cheese tart, cream puff dan apa lagi erk??? (lupa plak)... he he he..
Tapi syukur lah, tumpang gembira.. :)

Nasi Ayam Mandhy by Mak Su Iqa Bakery & Cafe
Baby PAVLOVA TUTTI FRUTTY FLAVOUR

Hari ini plak dapat job printing dari ORIGINAL Cafe untuk buat signboard dan Baju.. Alhamdulillah.. bukan itu saja, dapat print baju dari JABATAN LAUT untuk buat jersi lagi, kuantiti boleh tahan, 80 helai semuanya. 
Benda tak disangka... PERCAYA REZEKI ALLAH.. ALLAH akan beri berlipat ganda.. banyaklah lagi jobs yg akan masuk selepas ini. tapi tak adalah amik semua, ikut kemampuan, tak nak tamak, sebab manage kerja ikut law yg telah di plan. Memang sedap bila jobs sentiasa masuk, tapi adakah kita mampu untuk buat semua kerja?
Kadang2 kita juga diduga dengan rezeki yg Allah beri.. 
SO... JANGAN TAMAK2 ok.


KEDAI YG AKAN SAYA PASANG SIGNBOARD NANTI...
INGAT!! Bila kita berada diatas, kita kena sedar siapa diri kita, jika kita banyak duit, jangan sesekali jadi raja dan suka mengarah2 orang, bila duit banyak akan ada manusia yg akan ambil kesempatan ke atas kita, bila kita susah, SIAPA YG AKAN BANTU KITA lebih2 lagi kesusahan dalam segi KEWANGAN. Masa tu baru sedar..betapa langit tinggi dan rendah bila kita ini tiada nilai jika DUIT tiada disisi kita. TAK PERCAYA? tunggu la waktu kita jatuh nanti.. Sebab sekeliling kita ramai manusia yg bermuka2 untuk meraih kesenangan KITA.

ITU ADALAH PASTI
Cau..:)
p/s - kadang ada manusia yg punya pengalaman begini, bila jatuh baru beringat, tp bila dh naik balik, jadi balik sifat lupa diri itu.. 

No comments: