Thursday, February 5, 2009

MotiVator


MotiVator..

Erm…seronok jugak jadi pakar motivasi ni kadang2… Dapat menyedarkan orang serta member nasihat dan semangat kepada orang2 yg perlukan khidmat nasihat kita ni.. Kawan2 selalu mencari aku utk menyelesaikan masalah mereka dan aku hanya mampu memberikan nasihat yg terbaik utk diri mereka..well..aku rasa seronok dan puas bila dapat berbuat demikian. Sekurang2 nya aku dapat lah membantu mereka dalam pelbagai masalah ni.

Kebanyakan yg orang selalu nya perlukan nasihat dari segi psychology.. mendalami minda dan cuba masuk dalam diri mereka, Cuma mendalami dan menghayati apa yg mereka luahkan… dari situ kita akan dapat translate akan jawapan yg mereka inginkan..

Aku ada jgk study cara dan mcm na nk mendalami minda orang.. dari sifat dan perwatakan orang pun kadang aku boleh huraikan.. mungkin ini adalah salah satu keistimewaan yg aku ada. Yang aku paling suka mendalami tulisan dan ayat.. corak dan rongga ayat, susunan dan kedudukan tempat ..erm… kita boleh huraikan dengan cara begitu, kadang2 getaran suara bila bercakap pun kita mampu huraikan jugak.. sebenarnya banyak cara yg boleh kita tahu mengenai seseorang tu.. adakah dia bercakap benar..adakah dia benar2 mengatakannya…memang ada ritma dalam sesuatu percakapan tu.

Selama ni yg aku meniliti adalah sifat dan tingkah laku.. aku mampu menilai orang tapi bukan 100%, just pada faktanya aku tak pernah silap akan seseorag tu.. firstly..first impression.. its very important..mcm na utk mengenal seseorang tu. Ada caranya..tapi aku tak mampu utk merungkai didalam ni..kerana ia adalah perbuatan semata2.. actually… aku saje nk berkongsi akn sesuatu ilmu tu… semua orng boleh jadi pakar motivator..tapi semua orang tak mampu memulihkan keyakinan diri apabila down..so..tiada motivator pada diri sendiri. Jadi..cari lah seseorang yg mampu berikan anda semangat utk pulih kembali… selesai sudah.

(wah!!!!!..........macam detective CONAN la pulok..hehehe..)

-MrYusSmiLe-

p/s-Maaf lah..banyak ayat tersembunyi yg kadang2 korang tak faham..tp bila dibaca dengan betul dan tenang..kita mampu memahami nya..insyaAllah.

Post a Comment