Tuesday, March 31, 2009

KEBETULAN atau...???


Herm… baru2 ni aku di tegur oleh seorang peniaga, bukan ditegur kerana aku wat perangai tak senonoh atau ape..tapi akan keistimewaan yg aku ada (KEISTIMEWAAN??) dlm hal ni sebenarnya aku tak tahu keistimewaan ke atau ape.. Cuma peniaga ni menegur aku..tegurannya macam ni

Peniaga - “ Abang..!! Setiap kali abang datang ke gerai saya, mesti lepas tu ramai customer berduyun2 singgah sini..abang ni muka murah rezeki la..”

Aku - “ Ye ke…??.”

Peniaga - “ Serius bang..lepas abang singgah, orang ramai beli mkn kat cni…”.

Aku - “ Kebetulan saja tu.. mungkin masa abg mkn kat gerai ni, hari tu ramai org nk mkn kat tempat ni.”

Peniaga - “ Mungkin..tapi selalu tak ramai la bang..”.

Aku - “ Bagus lah klu ramai orang datang, rexeki Allah tu.. Kebetulan”.

Entah la..aku pun tak pasti, klau nak ikutkan dulu pun mcm ni gak..aku gi kedai makan or mana2 tempat..selepas aku singgah saja..mest orang lain akan datang ke gerai yg aku singgah, entah lah…aku tak leh nak ungkap akan semua ni, yg mampu aku leh bagitahu, setiap rezeki tu datangnya dari Allah, bukan aku..mungkin aku adalah pengantaraan…wallahuaklam..tak berani nk cakap…sapa yg penah kluar ngn aku, sendiri la faham..

Tapi aku bersyukur la ada insane yg menegur aku mcm tu..ada lah unsur2 idung kembang dalam diri ni (ngeeee…) gurau je la..tapi aku tetap yakin..tu semua adalah kebetulan saja, jika aku ni dianggap muka rezeki..baik orang sewa aku kat kedai dia satu hari, selepas tutup kedai je..bayar gaji aku utk satu hari tuh..ngee..!! Apa pun terima kasih atas teguran tu.. mungkin muka aku muka rezeki, dan mungkin muka korang pun muka rezeki pada orang lain..Cuma dalam keadaan yg berbeza2..aku tak leh merumuskan perkara ni..dan aku ingatkan kembali..SEGAL A REZEKI DATANGNYA DARI ALLAH S.W.T..BUKAN AKU… aku hanya manusia biasa, yg perlu bekerja, berusaha dan merancang utk meneruskan hidup aku yg semakin lama semakin baik..dan aku suka akan kehidupan ini..suka sangat dan aku bersyukur akannya..

Ingat satu perkara…amalan solat sunat selepas solat 5 waktu adalah yg terbaik..sujud syukur akan setiap pemberian yg DIA berikan..insyaAllah…Allah akan berikan yg terbaik kepada hamba2nya..amalkan ok..dengan ikhlas seikhlasnya…Tips yg aku nak berkongsi dgn korang…Peace!!

MrYusSmiLe always SmiLe Together-gether…

Ngeeeee…..

p/s – Bestnya Hidup..bila dapat merasa akan nikmatnya..hehehe

Post a Comment