Wednesday, March 18, 2009

Rutin Harian (Hari Bekerja)

As'salam.??
Korang nak tahu tak rutin seharian aku waktu bekerja. Ni kira aktiviti biasa yg sll aku lakukan lah..tapi tu tak termasuk dalam shedule aku jumpa Client or what, just secara kasar saje la.

6.00am
- Bangun Pagi (dengan mamai ya amat2)
-Gi bilik air, dok melopong depan pili air, tgk air pili mengalir then amik wuduk.
Solat Subuh dengan khusyuk nye..hehehe
- Berzikir ke (tu pun klu aku rajin la)
- Dok termenung atas Sejadah ( Pikir apa aku nak wat hari ni)
7.00am
- Buka TV, Layan Rancangan biasa..Kuliah Subuh (Ni pun sebab Mak aku suruh, Layan la skali)
Sejam gak lah terlopong dgn mulut tenganga tgk rancangan ni, ntah masuk kpala ke tak..hehehe...pagi2 otak tgh beku..Blurrr...
8.30am
- Gi Dapur tgk Mak aku buat kuih
- Layan Segelas Nescafe utk panaskan perut.
(masa ni tak sarapan lagi, tp telan air dulu, cuma masa ni x gosok gg lg lorrr...wahahaha...)

9.00am
- Mandi - 15minit aje (yang lama melabur + lg 5 minit = 20minit)
- Dah mandi buka almari cari baju apa nak pakai.
- Siap menyiap pakai baju.
(Selalunya time ni tipon sll b'bunyi..so biasalah, x customer call..budak2 aku call ajak b'fast)
9.45am
- On9 Jap
- Check E-mail, balas email, buka MS, Tagged, Friendster, Facebook.
p/s - yg ni tgk keadaan...kadang2 aku lama gak On9..hehehe..tengah seronok..huhu

10.00am
- Sarapan
- Bergurau ngn anak buah klau diorang datang umah neneknye.
- Bergurau ngn mak n borak2.
10.30am
Masuk Opis/Kedai
(Lepak minum depan opis ngn kawan2)

11.00am
- Check Shedule/Document etc.

12.00pm
- Buat kerja sambil borak2
12.30pm
- Lunch Hour
( Selalunya Lunch time x menentu, kadang pukul 3.00pm baru makan)
- Masa ni tengok rezeki la, anatara aku blanja kawan or kawan blanja aku, so far kebanyakan kawan yg banyak blanja aku..hahaha...murah rexeki..save budget.
1.30pm
- Solat time
(tak solat kat opis gi jemaah dekat Surau)
2.00pm
- Bikin kerja kaw2...masa ni time bz..tak leh kacau klau nak makan selipar sila lah kacau...hehehe
6.00pm
- Kerja Setel
- Lepak minum dgn member

7.15pm
- Lepak Opis balik/Relax tunggu masuk waktu maghrib
( klau x banyak kerja balik rumah terus..then keluar balik pas maghrib or Isya'.)
7.30pm
- Maghrib Time

8.00pm
- Layan berita/serve Internet/Buat kerja yg tak setel2.

10.30pm
- Setel kerja
- Lepak Kedai HUSIN layan Kuew Teow Kungfu..laya woo..(tgk mood nk mkn ape, tp sll order menu ni)
- Lepak ngn kawan2 n jemaah Surau, beramah mesra, bertepuk tampar.
- Klau ada game Bola...layan dulu sampailah habis game.
pukul 1.00 or 2.00am
- Balik Rumah/Mandi/Solat (klau rajin baca buku La-Tahzan)
- tidur dalam iman...hehehe
6.00am
- Bangun...aktiviti mcm biasa..ikut pada jadual waktu dan corak kerja.
- sampai la hari2 mendatang...huhu
Sabtu - klau ada kerja, kerja lah..klau x ada...cuti...Hoooreyy!!!!

Hahahaa..tu lah kehidupan aku sekarang ni..tapi yg aku tunjukkan ni just secara kasar saje, yg lbh detail rasanya orang tak mampu nak follow kot..so far..itulah kehidupan aku sehari2an..best..sometime ada masa bz, sometime ada masa x ada kerja lgsung..tak dok lepak dlm opis..gi kua merayau gi soping complex or buat2 bodoh aje..paling best balik umah tido..tapi tang tido kt umah tu jarang, melainkan dah tahap cipan malasnye baru balik..hehehe.

-MrYusSmiLe-
p/s - hidup ada waktu hapy, sibuk, susah, gelisah dan macam2 lah..tapi kita sndri yg kena manage segala urusan kita. Asalkan kita bijak dalam menyusun strategi yakni masa kita..percaya lah..kita mampu mengubahnye.

8 comments:

Anonymous said...

mmm... boleh wat menantu jiran aku nih.. hihihi...

Unknown said...

uiii..jadi menantu jiran je..menantu sana x leh ke..??wakakakarutttt....

Anonymous said...

ooo..camni uper nya rutin harian mr spiderman..opppsssssss
mr Charlie..hehehe

padat jgk kan
tp x per...susah skrg senang kemudian...tul x yus..?

Unknown said...

biaalah...MrCharlie aka Spedrman..
mmg mcm ni rutin dia..sbuk ngn keje, sbuk ngn nk selamatkan org..aduiii...sabar jelah. ptut dh dpt pingat kebaktian dan jasa ni..huhahuhaaa..

eL said...

Wehhh Yus....apsal best sangat start keje kaw2 kul 2 petang? Org kul 2 petang tu dah hampir nak jadi b*d*h dah tu. Siap tgh berkungfu dengan komputer & kertas kat opis. Uiii...tak aci nih...

Unknown said...

hahaha..masa ni la peringkat yg betul wat kerja..masa tu jadi kejap dan pantas..pagi just utk panas2kan badan saje..serius..mmg best waktu mcm ni wat kerja..then awak kena la gak tgk kerja yus abis pkul brp...huhu..kira ganti masa la tu gamaknye..hahaha

MaRdHatILLah(Fatahiyyah) said...

org lelaki ni uka spent time kt ofis erk..bagus2.rezeki bnyak iALLAH..

Unknown said...

itulah rumah ke 3 utk melepaskan segala kekusutan..selain tu berzikir dan berdoa...lg pun tmpt baik utk berkumpul..Amin...!!! moga murah rezeki...i'Allah.