Monday, April 1, 2013

Test Pavlova

Assalam mualaikum..??

Today aktiviti jalan2 cari PAVLOVA.. 
So.. Lokasi yang dituju adalah Delicious Setia City Mall. First time makan di tempat ni sebab tak pernah nak jejak kaki ke sini, cuma selepas dapat tahu member kerja kat sini dan suggest untuk try menu makan disini tu yg rajin bebenor nak try & error tu.. he he he

Lagi pn Ms Fiancee teringin nak makan PAVLOVA jadi cari lah Pavlova yang berdekatan dengan lokasi tempat tinggal, jadi bermulalah kisah comparison dari segi rasa dan citarasa.

Candid.. tengah sibuk main CANDY CRASH time ni.

ALIO AGALIO - ms fiance menu for dinner.
Orait..!!!
Setakat ini masih lagi tak mengikut ISO tekak ni, tapi boleh makan la, mean still sedap, cuma rasa dan citarasa tak sesuai je, PAVLOVA di Restaurants Serai Empire Subang masih lagi memegang title "THE BEST PAVLOVA EVER"
Apa yg membuat diri ini kurang menikmati? First creamnya agak tawar & smell like milky, tak berapa smooth dan strawbery dia agak kurang sweet.. for me, better sweet & sour. So dia punya rasa akan jadi balance, presentation nice.. apa yg membezakan dengan Pavlova di Serai Empire ialah, dia punya whipping cream dia terasa smooth dan berlemak, bila makan terasa dia punya cream, biskut dan buah tu sebati bila di dalam mulut, itu mengikut tekak saya la, tapi kalau orang lain mungkin lain pandangankan?
Sapa yg penah try.. mungkin dapat membezakan antara kedua2 benda ni.. tapi ok la.. Sedap, cuma agak muak bila makan banyak. May be di sebabkan campuran milk kot. (i think so).

PAVLOVA - Delicious Style

My future wife
Jadi itulah sebahagian program dan kajian jalan2 cari makan pada hari ini.. tak ada yg menarik melainkan dapat berborak dengan orang yg tersayang.. Kongsi apa yg perlu untuk mngeratkan lagi perhubungan peribadi dan perniagaan.. Smile..:)

No comments: