Thursday, March 12, 2009

koleksi beg

Hai hoooooo...
Kabare semua...?? Waras2 hendaknye...

wokkey....
Firstyly aku nak tanya ni, korang ada minat dalam menyimpan barang2 tak?? mean...koleksi. Aku bleh jawab utk korang smua...dah tentu lah adakan..?? kalau x ada tipu la tu...paling koman pun barang2 kecil especially wang syilling...that i'm ryt..??
Global

Macam aku skang ni gile dengan koleksi beg sandang dan posh bag (betul ke ejaannye..?? ngeee). lebih2 lagi beg camping..sekarang ni aku ada lebih kurang 6 beg sandang ni, yg terbaru aku beli 2 beg camping, the North Face dan yg paling aku sayang beg camping jenis KARRIMOR. 2 beg tu yg terbaru..ada beg yg lain2 tp aku abaikan dulu sbb ada sentimental value punya koleksi. Bila aku calculate balik kesemua harga beg2 ni adalah nak dkt 4k dia pya value...sekarang ni aku target satu beg camping yg mmg betul2 aku minat..khas utk rock climbing pya beg dan aku nak wat koleksi beg jenis KARRIMOR saje pasni.. Beg ni banyak jenis, dari segi besar dan lebar dan dari segi ketahanan dan sebagainya.. jenis beg yg selalu pendaki pakai utk mendaki ialah KARRIMOR jenis Alpiniste, Bobcat,Cougar,Panther,Jaguar,Global,Zephyr dan banyak lagi..penat nk kenalkan satu2.
aku punya yg terbaru KARRIMOR jenis COUGAR 90L.

Lepas ni aku akan target KARRIMOR jenis Alpiniste 40+10 RIP, jenis ni memang glamer sagt2.. tapi dia pya price ada lah dekat RM5++ and above, yg ni jenis the latest pya, dan di sebabkan aku ni suka akan perkara yg berunsur travelling ni, so...aku tak kesah sangat untuk membelinya...asalkan ianya tahan lasak, sedap pakai dan sesuai dengan keadaan muka bumi cukup serta tak telus air..hehehe..banyak sebenarnya jenis2 beg camping ni yg leh aku perkenalkan pada korang, lebih2 lagi yg minat travell or camping ni. Yang aku tahu brand KARRIMOR,The North Face,Gregory Crux,Jordan river,Mountain Hard Wear dan Mountainsmith. Ada banyak lagi..tapi aku tak berapa pasti...so..klau korang nak beli..cari lah jenama yg aku suggestkan ni...yg penting ia nya mampu utk menampung beban dan sesuai dengan keadaan semasa.. so...itulah cite tentang Koleksi beg aku...apa yg penting sesuatu perkara yg kita dapat adalah satu kepuasan yg sangat2 menarik. Yg penting tiada pembaziran dlm sesuatu perkara. Koleksi aku bukan utk disimpan, tetapi utk dipakai bila perlu..jadi ada kegunaannya bila perlu..

Jenis Alpiniste

Zephyr

Well...apa koleksi yg korang ada..?? leh la berkongsi jika mahu...

oklah..smp cni dulu k...ada cite nnt aku update next N3 ok...cau..

-MrYusSmiLe-

6 comments:

poohugly said...

sy ada handbag je....ngn paper bag. ;-p

Sheikh said...

salam Bro, Waa banyak nya beg... aku ada satu jea jenis karrimor dah 15 thn agaknya dah... tu pun buatan balakong jea hehe

Pasal Gunung Kinabalu tu... kami terpaksa tunda pada tarikh lain sebab ada masalah jadual cuti dan penerbangan (xpdc akan tetap buat,tapi kena cari tarikh baru)
***pada kebiasaannya selepas turun dari gunung kami akan ker tempat2 lain juga...pulau2 ker tapi xpdc kali nie masih x putuskan kemana lagi selepas pendakian badget biasanya RM 1000 seorang.

Anonymous said...

super sensitip la gua pasal bag nih... apapun terimakasih yus.. jasamu kukenang... inilah pengajaranku... huhuhu

anas said...

hi, bro.
ade rase nk jual karrimor global tu x?
sy skrg sedang mnecari beg jenis travel ni.

anas said...

salam,
bro, ade rase nk jual karrimor global tu x?
Sy sedang mencari beg utk travel ni. Beg Deuter Futura 45 sy dh x mampu tanggung trip yg lama2 ni.

thanks bro.

Unknown said...

salam all.. thnx komen ya..leh plak lupa nak reply. ke ke ke..

Anas - Tak jual la bro, koleksi ni.. sayang ar... klu nak saya ada kaki utk barangan camping ni. esp beg camping ni.

ni dia pya FB profile... just inform n order sj..:) TQ

http://www.facebook.com/profile.php?id=553448995